Nietypowa kampania społeczna Fundacji Onkologicznej Alivia [WIDEO]

Fundacja Onkologiczna Alivia zaczęła kampanię społeczną „Wojna z rakiem”. Ma ona na celu pokazanie, jak wielką odwagą i niezłomnością wykazują się codziennie osoby chore na nowotwór. Niewątpliwie najmocniejszym punktem kampanii jest oryginalny spot.

Saatchi &Saatchi Interactive Solutions i Platige Image stanęły na wysokości zadania i stworzyły niezwykły spot. Co ważne, rozumiejąc cel i idee kampanii twórcy zgodzili się przygotować go na zasadzie pro-bono. 60 minutowy klip utrzymany jest w konwencji i klimacie gier komputerowych. Kobieta przybywa na obcą planetę ogarniętą plagą zatruwających ją istot.

Po wymianie ognia pomiędzy ogromnym potworem, a wojowniczką, w pewnym momencie kończy się amunicja i kobieta zostaje pozostawiona sama sobie. Na szczęście dostaje w porę pomoc z zewnątrz i może kontynuować ostrzał. Przemawia do wyobraźni, prawda?

To nawiązanie do codziennej wojny pacjenta onkologicznego z rakiem i sytuacji, w której chory potrzebuje wsparcia finansowanego na zakup nierefundowanych leków lub potrzebnych badań diagnostycznych. Taką pomoc i takie zrozumienie okazać może każdy z odrobiną dobrej woli.

Dlaczego warto przekazać 1 proc. swojego podatku na walkę z rakiem?

Wnioski przedstawione na VI Polsko-Szwajcarskim Forum Dialogu zorganizowanym przez Fundację Alivia oraz Polsko-Szwajcarską Izbę Gospodarczą są druzgocące. Dziś w Polsce odnotowuje się ok. 150 tys. nowych zachorowań na raka rocznie – przeżyje niespełna połowa chorych, choć w innych krajach UE udaje się uratować znacznie więcej pacjentów. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że lekarze nie mają dostępu do najnowszych metod leczenia, które są standardem dla innych Europejczyków. Innymi słowy problemem jest niska obecność najnowocześniejszych leków na liście refundacyjnej. Raport obejmował 30 najczęściej używanych, innowacyjnych leków na raka. W Polsce 12 z nich jest niedostępnych (NFZ ich nie refunduje), a tylko 2 leki mogą być przepisywane przez lekarzy według ich uznania.

Dlatego też warto pomagać Alivii i przekazać jej 1 proc. swojego podatku. Zebrane środki pomogą pacjentom zakupić najlepszą możliwą „amunicję” do walki z rakiem, jaką są leki nowej generacji. Siedziba organizacji Alivia znajduje się w Warszawie, jednak pomaga ona chorym na terenie całego kraju.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c