Nowy podatek tylko w 6 największych miastach
Warszawa, Łódź, Kraków, Gdańsk, Poznań i Opole. To miasta, które chcą wprowadzić nowy podatek. Na szczęście zapłacą go tylko właściciele nośników reklamowych, co wpłynie bezpośrednio na ceny reklam w ogóle. Co zmieni się w krajobrazie Warszawy?
Ustawa krajobrazowa była furtką do opodatkowania nośników reklamowych. Gazeta Prawna poinformowała, ze podatek będzie składał się z dwóch części, Pierwsza ma być stała i wynosić 2,5 zł dziennie. Druga, ma być zmienna i wynosić 0,2 zł dziennie. Oznacza to, ze wielkoformatowa reklama będzie droższa. Od baneru o powierzchni 100 m2 trzeba będzie odprowadzić podatek w wysokości 837 zł. Zapewne sieci dysponujące tak dużymi nośnikami obciążą kosztami reklamodawców. Czy wpłynie to na ilość reklam?
Nie. Po pierwsze reklamy wielkopowierzchniowe i tak do tanich nie należą, mogą więc pozwolić sobie na nie tylko największe firmy. Te mają duże obroty, duże budżety i duże wydatki na promocje, którą mogą wrzucić sobie w koszty.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletni dziennikarz IT i recenzent programów i gier komputerowych. Kocha Warszawę, książki i kino.