Oferty na obsługę 100 autobusów złożyły trzy firmy

W piątek, 26 czerwca, zostały otwarte oferty na obsługę komunikacyjną 100 autobusami. Złożyły je trzy firmy: Europa Express City, Michalczewski i Mobilis. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana według nowych kryteriów. Przewoźnicy będą mogli dostać dodatkowe punkty m.in. za alternatywne źródła napędu.

Autobus fot. warszawa.wikia.com

Autobus fot. warszawa.wikia.com

Oferty na obsługę 50 krótkimi autobusami i 50 przegubowymi złożyły trzy firmy. Europa Express City oferuje przewozy autobusami Autosan Sancity 9le lub Solaris Urbino 8,9le oraz przegubowymi autobusami marki Mercedes-Benz. Swoje usługi wyceniła odpowiednio na 6,97 zł brutto i 8,97 zł brutto za wozokilometr.

Drugą ofertę, w której znalazł się jeden autobus elektryczny i jeden zasilany gazem, złożyła spółka Michalczewski. Firma proponuje przewozy autobusami Solaris Urbino 8,9le i Solaris Urbino 8,9le Electric za 7,77 zł brutto za wozokilometr oraz Solaris Urbino 18 i Solaris Urbino 18 CNG za 10,58 zł brutto za wozokilometr.

Jeżeli przetarg wygra spółka Mobilis, to pasażerów będą wozić autobusy Solaris Urbino 8,9le lub Autosan Sancity 9le oraz Solaris Urbino 18 lub Mercedes-Benz Conecto. Mobilis przewozy autobusami krótkimi wycenił na 6,77 zł brutto za wozokilometr, a przegubowymi –  8,29 zł brutto za wozokilometr.

Wszystkie autobusy będą fabrycznie nowe. Będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz – to nowość – najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne, które będą miały duże znaczenie w sprawnym zarządzaniu flotą. ZTM wprowadził również wymóg posiadania przez operatorów odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której pojazdy będą sprzątane i myte  oraz będą w nich dokonywane niezbędne przeglądy i naprawy. Nowością jest też to, że kierowcy będą musieli znać język polski oraz topografię Warszawy. Przewoźnik będzie musiał zatrudnić kierowców na umowę o pracę.

Umowa zostanie podpisana na 8 lat. Nowe autobusy wyjadą na warszawskie ulice 1 stycznia przyszłego roku.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c