Ohydny telebim zasłania Pałac Prezydencki
Fanpage Warszawski Barok 1598 – 1770 opublikował na swoim profilu alarmujący komunikat:
„Pragnę zwrócić uwagę na problem jakim jest niewłaściwa ekspozycja jednego z najważniejszych warszawskich zabytków, a zarazem siedziby najwyższego konstytucyjnego organu RP. Chodzi oczywiście o pałac hetmana Koniecpolskiego (Radziwiłłów, Namiestnikowski, obecnie Prezydencki). Przez niemal rok nasze oko „cieszyło” rusztowanie z okolicznościowym bannerem z wielkim kowbojem. Teraz postawiono na bardziej nowoczesne środki przekazu, przed pałacem pojawił się bowiem telebim. Obrazu estetycznej kakofonii i braku powagi dopełniają cykliczne wystawy plenerowe. Wszystko to dzieje się przed gmachem, w którym prezydenccy urzędnicy w pocie czoła pisali ustawę o ochronie krajobrazu. Czy to właśnie stąd nie powinien iść dobry przykład na całą Polskę? Czy ktoś się zreflektuje, że przez wzgląd na majestat Rzeczypospolitej po prostu się nie godzi zagracać w tak jarmarczny sposób tej najważniejszej przestrzeni publicznej w Państwie?”
Rzeczywiście billboard pasuje do Pałacu Prezydenckiego, jak kwiatek do kożucha. Obok telebimu postawiono Cadillac 3550. Ten sam, którego używał Marszałek Józef Piłsudski. Baner wyjaśnia co to za pojazd i kto nim jeździł oraz zachęca do zwiedzania sal reprezentacyjnych Pałacu Prezydenckiego podczas dni otwartych. Nie wiadomo czy to zabieg mający na celu przysporzenie Prezydentowi poparcia wyborczego czy tylko wyraz artystycznej duszy jednego z doradców, ale jest to nie tylko nieestetyczne, ale również zwyczajnie niepotrzebne.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.