Oszuści wyłudzają dane! Bank apeluje do klientów!

mBank poinformował klientów o pojawieniu się oszustów, którzy podsyłają linki prowadzące do fałszywych stron płatności. W ten sposób wyłudzają pieniądze. 

Fot. Warszawa w Pigułce

mBank wydał specjalny komunikat, w którym poinformował, że odnotowano w ostatnim czasie próby cyberataków. Jak tłumaczy bank, oszuści kontaktują się w klientami z przeróżnych powodów. Wśród nich jest np. dopłata za paczkę, zaległość za rachunek czy nawet informacja o szczepieniach. Proszą o nr PESEL, nazwisko panieńskie matki, loginy i hasła do logowania. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie. Niestety w rzeczywistości linki, które przesyłają prowadzą do fałszywych stron płatności takich jak PayU, DotPay czy strony bankowe.

Dodatkowo, mBank  apeluje o ostrożność w przypadku telefonów w celu weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku, specjalnej akcji policji lub CBA czy pomocy w inwestycji w kryptowaluty. W takich przypadkach również jest to próba wyłudzenia danych. Instalując specjalne oprogramowanie, o które proszą przestępcy, zyskują dostęp do naszych pieniędzy.

Pracownicy banku przypominają, nikt z banku nigdy nie poprosi o dostęp do rachunku bankowego. W takim przypadku najlepiej od razu zgłosić próbę oszustwa do banku czy bezpośrednio na policję.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c