PKO BP alarmuje: Fałszywe wiadomości podszywające się pod bank
PKO Bank Polski ostrzega swoich klientów przed nową, niebezpieczną kampanią spamu, która używa nazwy banku do wprowadzenia użytkowników w błąd. Fałszywe wiadomości e-mail podszywają się pod oficjalne komunikaty banku, wprowadzając w błąd odbiorców.
Szczegóły fałszywej kampanii
E-maile, które wprowadzają w błąd, noszą tytuł „Wiadomość od PKO Banku Polskiego – Wyciąg okresowy 79/2024 za okres od 2024-04-23 do 2024-04-23”. Adres nadawcy widnieje jako PKO Bank Polski, z adresu e-mail, który na pierwszy rzut oka może wydawać się wiarygodny: wyciagi@pkobp.pl
. Jednakże, jest to precyzyjnie zaprojektowana pułapka.
Fałszywe e-maile zawierają załącznik w formacie .rar
, wewnątrz którego znajduje się plik wykonywalny .exe
. Otwarcie takiego pliku może prowadzić do zainstalowania złośliwego oprogramowania na urządzeniu użytkownika, co może skutkować kradzieżą danych osobowych i finansowych.
Jak chronić swoje dane
PKO BP podkreśla, że nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili z załącznikami wymagającymi pobrania, a wszelkie informacje dotyczące konta dostępne są bezpiecznie poprzez zalogowanie się do bankowości internetowej. Bank przypomina, by nie otwierać załączników ani nie klikać w linki zawarte w tego typu wiadomościach. W przypadku wątpliwości co do autentyczności wiadomości, zalecane jest bezpośredni kontakt z bankiem poprzez oficjalne kanały.
Zalecenia dla Klientów
- Ignoruj wiadomości z nieznanych źródeł lub te, które wyglądają na podejrzane.
- Nie pobieraj i nie otwieraj załączników w e-mailach, które nie zostały wcześniej zapowiedziane lub wyjaśnione przez nadawcę.
- Regularnie aktualizuj oprogramowanie antywirusowe.
- Monitoruj swoje konta bankowe i zgłaszaj wszelkie podejrzane aktywności.
PKO Bank Polski kontynuuje monitoring sytuacji i współpracuje z odpowiednimi organami, aby zapobiegać tego typu zagrożeniom i chronić swoich klientów przed cyberprzestępcami.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.