Poczta Polska wprowadza kolejne zmiany w związku z koronawirusem!
Największy operator pocztowy w Polsce wprowadza kolejne zmiany podyktowane przeciwdziałaniu epidemii.
Zmiany, jakie zostaną wprowadzone, to, m.in. odbiór przesyłek przez pokwitowania, kontakt telefoniczny z kurierem oraz zachowanie odpowiedniej odległości w przypadku spraw załatwianych bezpośrednio w placówkach.
Zgodnie z ustaleniami, wszelkie rejestrowane listy, paczki i przesyłki kurierskie będzie można odebrać bez pokwitowania. Jedynym elementem będzie identyfikacja – na bezpieczną odległość – poprzez okazanie dowodu tożsamości (lub prawa jazdy/paszportu) pracownikowi Poczty Polskiej.
W przypadku przesyłek wymagających doręczenia klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera, dzięki czemu będzie mógł ustalić termin doręczenia. Ponadto, kurierzy będą wyposażeni w terminale umożliwiające płatności bezgotówkowe, w tym również popularne i lubiane płatności BLIK.
W przypadku wizyt w oddziałach, klienci będą ustawiać się za taśmą, która oddzieli ich od pracownika „okienkowego” o 1,5 metra. Obowiązuje także zasada, że przy okienku bezwzględnie może znajdować się tylko jedna osoba.