Polacy królami oszczędnego e-commerce: Wydajemy prawie 2000 zł na AliExpress, ale robimy to mądrze

Najnowsze badanie przeprowadzone przez AliExpress ujawnia fascynujące trendy w zachowaniach zakupowych Polaków na platformach e-commerce. Średnio wydajemy 1975 złotych w ciągu trzech miesięcy, poświęcając ponad 5 godzin tygodniowo na przeglądanie ofert. Co ciekawe, mimo znaczących wydatków, wyróżniamy się na tle Europy wyjątkowo strategicznym podejściem do zakupów.

Fot. Pixabay

Polscy konsumenci okazują się być mistrzami przemyślanych zakupów – aż 78% z nas aktywnie poszukuje najlepszych ofert, znacząco przewyższając europejską średnią. Szczególnie interesujące jest to, że pomimo rosnącej inflacji, tylko 20% Polaków planuje zwiększyć impulsywne zakupy w 2025 roku.

Nasze preferencje zakupowe znacząco różnią się od europejskich trendów. Polacy wykazują wyjątkowe zainteresowanie produktami z kategorii uroda i zdrowie (46% w porównaniu do 33% w Europie), a także sprzętem AGD i elektroniką użytkową (32% wobec 21% w Europie). To sugeruje, że stawiamy na produkty poprawiające jakość życia i wspierające nasze codzienne funkcjonowanie.

Ciekawym zjawiskiem jest różnica w podejściu do zakupów między pokoleniami. Seniorzy powyżej 55 roku życia okazują się być najbardziej świadomymi konsumentami – aż 83% z nich priorytetowo traktuje stosunek jakości do ceny. Z kolei młodsze pokolenie (18-24 lata) częściej traktuje zakupy jako formę nagrody, z 57% planujących zwiększyć wydatki na przyjemności w nadchodzącym roku.

Polscy konsumenci wyróżniają się również większym entuzjazmem wobec nowoczesnych form zakupów. Chętniej niż Europejczycy angażujemy się w gamifikację zakupów, lubimy wirtualne zdrapki (31%) i aktywnie uczestniczymy w programach lojalnościowych. To pokazuje, że jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania w handlu elektronicznym.

Wyjątkową cechą polskich kupujących jest silne zorientowanie na rozwój osobisty i pasje. Aż 71% planuje w 2025 roku inwestować w produkty wspierające ich hobby, co znacząco przewyższa europejską średnią wynoszącą 57%. To świadczy o tym, że traktujemy zakupy nie tylko jako konieczność, ale także jako sposób na realizację własnych zainteresowań.

Badanie ujawnia również, że Polacy są bardziej świadomi ekologicznie – 72% zamierza skupić się na kupowaniu mniejszej liczby produktów, ale o wyższej jakości. To znacząca zmiana w podejściu do konsumpcji, wskazująca na rosnącą świadomość wpływu zakupów na środowisko.

Platforma AliExpress dostosowuje się do tych trendów, oferując spersonalizowane doświadczenia zakupowe i innowacyjne rozwiązania. Szczególnie popularne wśród Polaków są darmowe próbki (47%) oraz różne formy grywalizacji, co pokazuje, że potrafimy łączyć oszczędne zakupy z elementami rozrywki.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl