Ponad połowa młodych kupuje tylko na promocjach! Odkrycie raportu pokazuje, że najmłodsi klienci ignorują regularne ceny.

 

Młodzi Polacy kupują z głową, niemal 60 proc. zakupów w promocji. Już prawie trzy piąte osób w wieku 18–25 lat deklaruje, że co najmniej 20 proc. ich zakupów pochodzi z akcji promocyjnych. Raport UCE Research i Shopfully ujawnia, że to pokolenie mądrze korzysta z rabatów, ale ich apetyt na okazje sięga znacznie dalej niż tylko pojedyncze obniżki ceny.

Fot. Warszawa w Pigułce

Dominuje umiar, ale częstotliwość rośnie

Aż 32,5 proc. młodych wskazuje, że od 20 do 40 proc. ich koszyka zakupowego to produkty w promocyjnej cenie. Kolejne 26,5 proc. twierdzi, iż udział promocyjnych produktów wynosi od 40 do 60 proc. – to już pełne przejęcie kontroli nad budżetem w typowym zestawie zakupowym.

Dlaczego promocje mają taką moc przyciągania?

Wiele osób z tej grupy ma ograniczone środki finansowe, więc rabaty to realna oszczędność. Jednocześnie młodzi konsumenci nie chcą tracić czasu na czekanie na wyprzedaże – gdy coś jest przecenione i przydatne, kupują od razu. To podejście zaradne i skupione na szybko działających okazjach.

Nie tylko osoby młode – promocje to zasada

Chociaż to właśnie młodzież silnie reaguje na okazyjne ceny, promocje trafiają także do innych grup odbiorców – zwłaszcza tych z dochodem w przedziale 3–5 tys. zł netto, mieszkańców małych miejscowości i osób z wykształceniem średnim. Dla wielu to forma realnego wsparcia finansowego i wygodnego sposobu kupowania.

Co to oznacza dla handlu?

Promocje to kluczowy element strategii przyciągania młodych klientów. Sieci handlowe mają szansę zbudować lojalność, proponując oferty lojalnościowe, pakiety i rabaty tygodniowe. W efekcie młodzi chętniej wybierają sklepy, w których czują, że dostają korzystniejszą ofertę. Młodzi Polacy to świadomi konsumenci, którzy z promocji czynią integralny element swoich zakupów. Choć ograniczeni budżetami, nie czekają na okazję, ich strategia to reakcja na nią.

 

 

 

Źródło: PAP/warszawawpigulce.pl 

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl