Pozycjonowanie lokalne czy na cały kraj?

W dzisiejszym świecie trudno prowadzić biznes bez strony internetowej. Jest ona wizytówką firmy, więc jej wizerunek świadczy w istotnym stopniu o jakości proponowanych usług. Niestety, nawet najlepsza i najładniejsza witryna nie zadziała, jeśli klient jej nie znajdzie. I tu do gry wchodzi pozycjonowanie stron internetowych.

Fot. Materiały prasowe

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

Działania z zakresu budowy widoczności strony internetowej mają bardzo szeroki zakres. Są to zarówno optymalizacje samego serwisu, jak i budowanie zawartej na nim treści oraz sieci prowadzących do niego linków. Wszystko to do spółki ma wpływ na to, na którym miejscu witryna pojawi się w wyszukiwarce internetowej po zapytaniu użytkownika internetu. Pozycjonując witrynę należy więc rozważyć zestaw owych fraz, które powinny znaleźć się w elementach strony takich jak tytuł, opisy kategorii czy produktów. By tego dokonać, potrzebna jest gruntowna analiza techniczna, analiza rynku, behawioryzmu konsumentów i konkurencji. Dlatego też działania tego typu warto zostawić profesjonalistom i wybrać pozycjonowanie z whitepress.pl.

Pozycjonowanie globalne – dla kogo?

Myśląc o pozycjonowaniu warto wpierw zastanowić się nad tym, kim są nasi klienci – gdzie kupują, w jaki sposób, skąd pochodzą, w jakim mogą być wieku itd. Takich czynników może być wiele i zależą od świadczonych usług, ale też skali operacyjnej przedsiębiorstwa. Jeśli bowiem świadczy ono usługi na terenie kilku województw czy też całego kraju, a może nawet międzynarodowo, to pozycjonowanie jego witryn będzie inne, niż w przypadku lokalnych biznesów.

Działając na rynkach międzynarodowych należy przede wszystkim postawić na budowaniu widoczności poprzez lokalne wersje językowe witryny. Trzeba bowiem pamiętać, że szukając usług czy produktów użytkownik zazwyczaj posługuje się językiem kraju, w którym obecnie przebywa. Dlatego właśnie prowadząc internetowy butik na skalę europejską należy przygotować odpowiednie wersje językowe stron, inaczej oferta sklepu nigdy nie pokaże się internaucie w innym państwie.

Pozycjonowanie w skali kraju

Idąc w dół mamy pozycjonowanie na skalę kraju. To trudne zadanie, bowiem w przypadku starych branż nisze są już pewnie zagospodarowane. W takim przypadku warto pozycjonować stronę na bardzo precyzyjne zapytania, które co prawda użytkownicy internetu stosują rzadziej, niż ogólne frazy, ale za to cechują się one wysokim współczynnikiem konwersji. Jeśli bowiem internauta używa uściślonych zapytań, to najprawdopodobniej ma już sprecyzowane wymagania i chce podjąć decyzję zakupową, albo skontaktować się z usługodawcą.

Jak widać wybór zasięgu pozycjonowania strony to nie tylko widzi-misie. Decyzja powinna być podyktowana tym, do kogo kierowana jest usługa czy też treść strony. Działając w małej skali warto więc pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym.

Pozycjonowanie lokalne – jak działa?

Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by pozycjonowanie prowadziły też lokalne biznesy, jak restauracje, salony fryzjerskie czy warsztaty samochodowe. Schludna i treściwa strona internetowa to bowiem najlepszy wabik dla klienta, ale wpierw musi być widoczna w wyszukiwarce internetowej. Szukając rozwiązań w tym zakresie warto postawić na pozycjonowanie lokalne dzięki whitepress.pl. Poradniki z tej strony pozwolą na skuteczne promowanie biznesu w skali miasta czy powiatu, a nawet województwa. Przede wszystkim należy zadbać o to, by algorytmy kreujące wyniki wyszukiwania były pewne co do lokalnego charakteru oferty. W witrynie należy więc zawrzeć nie tylko same frazy kluczowe, ale też miejsca określające zasięg oferty – może to być dzielnica, miasto, kilka sąsiednich miejscowości itd. Dzięki temu działaniu tanim kosztem można zbudować wizytówkę zachęcającą klientów do kontaktu czy wizyty w przedsiębiorstwie.

Niezależny portal Warszawa w Pigułce. Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]
Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]