Przez koronawirusa Polacy wydali tyle, ile przed świętami!

Jak wynika z analizy Nielsena, w dniach od 9 do 15 marca wartość koszyka zakupów w Polsce wzrosła o 57 procent rdr. i tym samym osiągnęła pułap zbliżony do przedświątecznych szczytów sprzedażowych. 

Fot. Warszawa w Pigułce

Niepokoje związane z rozprzestrzeniającym się koronawirusem sprawiły, że lawinowy wzrost sprzedaży, poza artykułami spożywczymi i napojami, odnotowały środki higieniczne i pielęgnacyjne.

Według dostępnych danych, sprzedaż produktów spożywczych podwoiła się, z kolei artykuły higieniczne odnotowały wzrost aż o 70 procent.

W jedenastym tygodniu bieżącego roku Polacy szturmowali większe sieci, kupując zapas środków sanitarnych, higienicznych oraz produktów spożywczych z dłuższym terminem przydatności, tak suchych, jak i w postaci mrożonej.

Według klasyfikacji Nielsena, ostatnie dni w Polsce wpisują się w piąty etap zachowań konsumenckich, który dotyczy ograniczonego funkcjonowania, a w konsekwencji zmniejszonych wizyt w sklepach, ograniczonej dostępności produktów oraz niepokojów związanych z potencjalnym wzrostem cen.

 

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl