Przez koronawirusa Polacy wydali tyle, ile przed świętami!
Jak wynika z analizy Nielsena, w dniach od 9 do 15 marca wartość koszyka zakupów w Polsce wzrosła o 57 procent rdr. i tym samym osiągnęła pułap zbliżony do przedświątecznych szczytów sprzedażowych.
Niepokoje związane z rozprzestrzeniającym się koronawirusem sprawiły, że lawinowy wzrost sprzedaży, poza artykułami spożywczymi i napojami, odnotowały środki higieniczne i pielęgnacyjne.
Według dostępnych danych, sprzedaż produktów spożywczych podwoiła się, z kolei artykuły higieniczne odnotowały wzrost aż o 70 procent.
W jedenastym tygodniu bieżącego roku Polacy szturmowali większe sieci, kupując zapas środków sanitarnych, higienicznych oraz produktów spożywczych z dłuższym terminem przydatności, tak suchych, jak i w postaci mrożonej.
Według klasyfikacji Nielsena, ostatnie dni w Polsce wpisują się w piąty etap zachowań konsumenckich, który dotyczy ograniczonego funkcjonowania, a w konsekwencji zmniejszonych wizyt w sklepach, ograniczonej dostępności produktów oraz niepokojów związanych z potencjalnym wzrostem cen.