Rowery tak, ale dla mieszkańców. Ratusz odrzucił projekt „Urzędnicy na rowery – Rafał Trzaskowski daje przykład!”

Warszawski ratusz odrzucił inicjatywę zgłoszoną w ramach budżetu obywatelskiego, sugerującą, by miejska kadra urzędnicza zastąpiła samochody służbowe rowerami.

Fot. Warszawa w Pigułce

Ponadto, projekt przewidujący eliminację parkingów w okolicach budynków urzędu również został odrzucony. Radny miejski, Ernest Kobyliński, omówił tę kwestię w mediach społecznościowych, odnosząc się do odrzuconej propozycji związanej z inicjatywami promowanymi przez warszawski ratusz, takimi jak redukcja szerokości dróg, likwidacja parkingów i wdrożenie Strefy Czystego Transportu.

Projekt zakładał, że warszawscy urzędnicy dadzą przykład, rezygnując z samochodów służbowych na rzecz rowerów. Kobyliński poinformował o odrzuceniu tego pomysłu, zatytułowanego „Urzędnicy na rowery – Rafał Trzaskowski daje przykład!”, który przedstawił wspólnie z Pawłem Lisieckim, w swoim piątkowym wpisie na mediach społecznościowych.

 „13 z moich projektów złożonych do Budżetu Obywatelskiego przeszło pozytywnie weryfikację. 7 zostało odrzuconych, z czego kilka z zaskakującym uzasadnieniem.
Odpadł projekt „Urzędnicy na rowery – Rafał Trzaskowski daje przykład!” który złożyłem wspólnie z Paweł Lisiecki
Uzasadnienie: „Projekt narusza przyjęte w Urzędzie standardy odbywania podróży służbowych przez przedstawicieli stołecznych władz samorządowych. Prezydent i kierownictwo Urzędu zwyczajowo korzystają z samochodów, które gwarantują im sprawne zarządzanie miastem. Takie rozwiązanie jest normą przyjętą w administracji samorządowej i państwowej. Rezygnacja z tego standardu wiązałaby się z ryzykiem obniżenia efektywności działań zarządczych (…) Dodajmy, że projekt jest sprzeczny z Wieloletnią Prognozą Finansową Miasta.

W kolejnych latach w budżecie Biura Administracyjnego zaplanowane są wydatki na leasing samochodów służbowych, w tym samochodów elektrycznych, z których również korzysta kierownictwo Urzędu. Rozwiązanie zawartych umów oznaczałoby ryzyko poniesienia wysokich, nieuzasadnionych kosztów.”
Niestety zarządzanie naszym miastem jest na niskim poziomie, na wysokim jest za to hipokryzja władz Stolicy, wymuszających a nie zachęcających mieszkańców do rezygnacji z samochodu.
Odpadły też projekty „Urzędnicy dają przykład – Likwidacja parkingów ZDM, ZZW i ZM” złożony wspólnie z Marek Piotr Borkowski, Radny z Grochowa oraz „Audyt Zarządu Dróg Miejskich”. W tym wypadku uzasadnienia były bardziej merytoryczne – chociaż np. w poprzedniej edycji projekt audytu innej jednostki UM st. Warszawy przeszedł weryfikację pozytywnie.” – czytamy we wpisie radnego Kobylińskiego.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl