To nie Kijów, to Warszawa. Na Dworcu Zachodnim można się pomylić

Odwiedzający Dworzec Zachodni mają okazję doświadczyć ciekawego zjawiska. Duże bilboardy zawierają reklamy w języku ukraińskim. Na niektórych próżno szukać polskich napisów.

Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku i fakt, że z tego dworca odchodzą autokary do Kijowa.

Reklamodawcy już dawno zauważyli potencjał rynkowy 1,5 miliona obywateli Ukrainy przebywających w Polsce.

W zeszly roku Play wyemitowało reklamy telewizyjne z ukraińskim zespołem Okean Elzy.

Niektóre telewizje np Superstacja nadają programy informacyjne w języku ukraińskim:

„Na Czasie UA” to cotygodniowy program o charakterze informacyjno-poradnikowym dla 1,5 mln Ukraińców mieszkających w Polsce. Program – nadawany w języku ukraińskim – przedstawia najważniejsze wydarzenia z życia ukraińskiej mniejszości w naszym kraju, a także te istotne z punktu widzenia polsko-ukraińskich stosunków dwustronnych. Ukraińscy dziennikarze tworzący program starają się również odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące problemów codziennego życia w Polsce. Dzięki rozmowom z zaproszonymi do studia gośćmi program „Na Czasie UA” jest platformą porad oraz wskazówek, które mogą ułatwić życie mieszkającym w Polsce Ukraińcom.” – czytamy w opisie.

Niezależny portal Warszawa w Pigułce. Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]
Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]