Tragiczna wiadomość dla wszystkich Polaków. Zacznie się 2 maja

Kwietniowe „mrożenie” cen podstawowych produktów żywnościowych przez największe sieci handlowe dobiega końca. Od 2 maja klienci Biedronki, Lidla, Aldi i Kauflandu muszą przygotować się na wyższe ceny przy kasie. Powrót do 5% stawki VAT na żywność, która obowiązuje od 1 kwietnia, w połączeniu z zakończeniem akcji marketów, nieuchronnie prowadzi do podwyżek.

Fot. Obraz zaprojektowany przez Warszawa w Pigułce wygenerowany w DALL·E 3

Tymczasowa ulga dla portfeli

Przez ostatni miesiąc, mimo przywrócenia 5% VAT-u na produkty spożywcze, czołowe sieci handlowe utrzymywały ceny na niezmienionym poziomie. Biedronka, Lidl, Aldi i Kaufland zdecydowały się wziąć na siebie ciężar podwyższonej stawki podatkowej, by zachęcić klientów do zakupów. Niestety, ta nieoficjalna akcja „mrożenia” cen miała trwać tylko do 30 kwietnia.

Sieci unikają jednoznacznych deklaracji

Zapytane przez dziennikarzy „Faktu” o plany na maj, największe sieci handlowe udzielają wymijających odpowiedzi. Biedronka zapewnia o „najwyższej jakości produktach w możliwie najniższych cenach”, Kaufland tłumaczy, że o promocjach „będzie decydować szereg czynników, w tym sytuacja na rynku”, a Aldi przekazało podobną odpowiedź. Żadna z sieci nie zadeklarowała wprost utrzymania dotychczasowych cen.

Drożyzna znów uderzy po kieszeni

Wszystko wskazuje na to, że już od wtorku 2 maja za podstawowe produkty spożywcze, takie jak pieczywo, mięso, nabiał czy warzywa, zapłacimy więcej. Powrót do 5% stawki VAT w połączeniu z zakończeniem akcji marketów nieuchronnie przełoży się na wyższe ceny na sklepowych półkach. To kolejny cios dla budżetów domowych Polaków, już i tak nadszarpniętych przez wysoką inflację.

Jak zaoszczędzić na zakupach?

W obliczu nadchodzących podwyżek warto poszukać sposobów na oszczędności. Pomocne mogą być aplikacje pokazujące promocje w różnych sklepach, robienie zakupów z listą oraz wybieranie tańszych zamienników droższych produktów. Niestety, wygląda na to, że czas względnie niskich cen właśnie dobiega końca i musimy przygotować się na drożyznę, która dotknie każdego konsumenta.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl