Trattoria Rucola przeprasza i przesyła nam oświadczenie ws. wyproszenia niewidomego z psem przewodnikiem

Trattoria Rucola wyciąga wnioski z niedawnego incydentu. Pracownicy wyprosili z restauracji niewidomego z psem przewodnikiem. Teraz zarząd wraz zespołem wysłali nam oświadczenie w którym, jak twierdzą, podjęto kroki naprawcze, by w przyszłości taka sytuacja nie miała już miejsca.

Fot. Trattoria Rucola / Facebook

Fot. Trattoria Rucola / Facebook

„Pragnąc wyciągnąć wnioski z ostatnich doświadczeń i uczyć się na własnych błędach rozpoczęliśmy cykl szkoleń z zakresu obsługi osób z niepełnosprawnościami. W związku z przypadającym dzisiaj (15 października) Międzynarodowym Dniem Białej Laski, dedykowanym osobom z dysfunkcją wzroku, postanowiliśmy rozpocząć od działań ukierunkowanych na profesjonalną i życzliwą obsługę osób niewidomych i słabowidzących, a także ich psów-przewodników. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z Niewidzialną Wystawą (Niewidzialna.pl). W ciągu ostatnich kilku dni pracownicy wszystkich trzech Trattorii pod opieką niewidomych Przewodników odwiedzili specjalnie wyposażone, całkowicie wyciemnione pomieszczenia Wystawy, dzięki czemu mogliśmy doświadczyć i zrozumieć, jak to jest funkcjonować w całkowitych ciemnościach i z jakimi trudnościami spotykają się na co dzień niewidomi. Mieliśmy też możliwość zadania naszym Przewodnikom szeregu pytań i uzyskania kompetentnych odpowiedzi dotyczących m.in. savoir-vivre’u względem gości ze specjalnymi potrzebami.” – czytamy w oświadczeniu przesłanym nam przez restaurację.

„To dopiero pierwszy krok, a przed nami jeszcze wiele szkoleń z zakresu obsługi osób z dysfunkcjami. Musimy przyznać, że to było niesamowite doświadczenie i wszyscy wyszliśmy z wystawy głęboko poruszeni.
Od początku działania naszej restauracji jesteśmy i w zamyśle, i w praktyce otwarci na wszystkich gości, dlatego dołożymy wszelkich starań, żeby nasze trattorie były miejscami w pełni przyjaznymi osobom z niepełnosprawnościami i niewidomym. Jednocześnie zapraszamy wszystkie stowarzyszenia i organizacje działające na rzecz osób z niepełnosprawnościami do kontaktu z nami – będziemy wdzięczni za wszelkie sugestie, które pomogą nam uczynić nasze lokale bardziej przyjaznymi. Ponadto zachęcamy innych restauratorów, aby poszli w nasze ślady.”
Od czasu zdarzenia restauracja zmaga się z kryzysem wizerunkowym. O sprawie poinformowały wszystkie ważniejsze portale informacyjne w Warszawie.
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl