UOKiK ostrzega! Wydano komunikat dotyczący walentynek!

Walentynki już jutro. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przestrzega jednak klientów przed szałem zakupowym. W tym czasie szczególnie można natknąć się na oszukiwanie na promocjach, wyłudzenia danych czy wciskanie podrobionych produktów. 

Fot. Pixabay

Już jutro ulubione święto wszystkich zakochanych- dzień św. Walentego. Tego dnia pary obdarowują się licznymi podarkami. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jednak ostrzega i zaleca rozsądek podczas zakupów. Wydano komunikat, w którym UOKiK radzi na co uważać podczas kupowania prezentów.

W wielu sklepach już od tygodni pojawiają się walentynkowe gadżety. Konsument jest zachęcany do zakupów poprzez specjalne oferty, promocje i kolorowe wystawy sklepowe. UOKiK zaleca jednak korzystać z usług firm o dobrej reputacji, szczególnie robiąc zakupy online. Warto też czytać regulaminy, w których znajdziemy informacje o zasadach zwrotu, reklamacji czy innych prawach konsumenta. 

Urząd tłumaczy, że dostaje wiele skarg dotyczących promocji, wyprzedaży i specjalnych okazji. Najczęściej jednak są to nieuczciwe triki sprzedawców, którzy m.in. stwarzają pozory, że promocja jest atrakcyjna, podczas gdy podnosi cenę kilka dni wcześniej, aby ją celowo obniżyć. Pojawiają się też skargi na niejasne naliczanie rabatów. Często jest tak, że klient zadowolony ze zniżki idzie do kasy, po czym okazuje się, że produkt jest dużo droższy niż myślał. Czasami nawet nieświadomie kupuje go będąc w ferworze zakupów, a dopiero w domu zdaje sobie sprawę, że przepłacił. 

W związku z tym Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaleca, aby porównywać ceny w wiarygodnych porównywarkach lub kilku sklepach, a dopiero później wybrać ten najkorzystniejszy. Dobrze też sprawdzić wcześniej opinie o danym produkcie. Ostrożność warto zachować również przy kasie.

UOKiK przypomina także, że żadne promocje nie wyłączają praw konsumenckich. Kupując w sklepie internetowym, poza kilkoma wyjątkami, można w ciągu 14 dni od otrzymania produktu odstąpić od umowy. W sklepie stacjonarnym  natomiast możliwość zwrotu lub wymiany towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy. Jeśli jednak produkt okaże się wadliwy, klient ma prawo do reklamacji. 

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]