Upadłość legendarnej marki. Polacy dobrze ją znają

Sieć odzieżowa Forever 21, znana wielu polskim klientom, po raz drugi ogłosiła upadłość. Firma złożyła wniosek o bankructwo w niedzielę, nie radząc sobie ze spadającym ruchem w centrach handlowych i rosnącą konkurencją ze strony sklepów internetowych.

Fot. Warszawa w Pigułce

Kolejna upadłość w ciągu sześciu lat

Marka Forever 21 złożyła wniosek o upadłość na podstawie Rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. To już drugi raz w ciągu ostatnich sześciu lat, gdy firma staje w obliczu bankructwa. Według doniesień agencji Reuters, sytuacja dostawców i wierzycieli firmy jest dramatyczna.

„Dostawcy, sprzedawcy i inni niezabezpieczeni wierzyciele Forever 21 zostali zmiażdżeni przez plan restrukturyzacyjny, który przewiduje nikłe zwroty długów” – informuje Reuters.

Wierzyciele mogą odzyskać zaledwie od 3 do 6 procent z 433 milionów dolarów należności. Całkowity dług firmy sięga około 1,6 miliarda dolarów, podczas gdy jej aktywa są warte od 100 do 500 milionów dolarów.

Przyczyny upadku marki

Głównym powodem problemów Forever 21 jest malejący ruch klientów w centrach handlowych oraz coraz silniejsza konkurencja w segmencie taniej mody (fast fashion). Szczególnie mocno firma odczuła rywalizację ze strony chińskich gigantów e-commerce, takich jak Shein czy Temu.

Te internetowe platformy oferują modną odzież w jeszcze niższych cenach, przyciągając klientów, którzy wcześniej wybierali sklepy stacjonarne. Forever 21 nie zdołała skutecznie dostosować swojego modelu biznesowego do zmieniających się nawyków zakupowych.

Co dalej z Forever 21?

Obecnie sieć prowadzi wyprzedaże likwidacyjne w około 350 sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych, dla których nie znalazła kupców. Pod nadzorem sądu firma rozpoczęła proces sprzedaży części lub całości swoich aktywów.

„Jeśli sprzedaż aktywów zakończy się sukcesem, Forever 21 może uniknąć całkowitej likwidacji i kontynuować działalność w zmienionej formie” – podaje portal dlahandlu.pl.

Historia marki w Polsce

Forever 21 działało także w Polsce, gdzie zadebiutowało w 2016 roku. Jednakże już trzy lata później, w ramach globalnej restrukturyzacji, firma zapowiedziała zamknięcie 178 nierentownych sklepów na całym świecie, w tym również placówek w naszym kraju.

Likwidacja objęła także inne sklepy marki w Europie i Azji, co było częścią wcześniejszej próby ratowania firmy. Niestety, jak pokazują ostatnie wydarzenia, działania te okazały się niewystarczające, by zapewnić marce długoterminowe przetrwanie na rynku.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl