W sobotę kolejne zmiany na linii średnicowej podmiejskiej

22 kwietnia, w sobotę, nastąpią zmiany na linii średnicowej podmiejskiej. Przywrócony zostanie dwutorowy ruch pociągów przez stację Warszawa Śródmieście

Fot. WTP

Jak donosi rmf24.pl, podczas konferencji prasowej dotyczącej zaawansowania prac na dworcu Warszawa Zachodnia oraz linii średnicowej, kolejarze poinformowali o całkowitym zamknięciu od 26 czerwca podmiejskiej linii średnicowej.

„Kończymy już prace związane z zabudową ściany oporowej łącznika i w związku z tym od soboty, 22 kwietnia zostanie przywrócona organizacja ruchu sprzed 11 kwietnia. A co za tym idzie ruch pociągów na linii średnicowej podmiejskiej, przez stację Warszawa Śródmieście będzie przywrócony dwutorowo. W związku z tym zwiększy się liczba pociągów” wyjaśnił zastępca dyrektora Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w PKP PLK Krzysztof Grünke.

Taki cykl ma utrzymać się do 10 czerwca, a dzień później zacznie obowiązywać wakacyjna korekta rozkładu jazdy. Jednak najważniejszą zmianą będzie całkowite zamknięcie dwutorowe podmiejskiej linii średnicowej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Stadion.

Portal wskazuje, że niektóre pociągi z linii 7 i 2 (z kierunku Mińska Mazowieckiego, Siedlec, czy Otwocka i Dęblina), będą dojeżdżać do stacji Stadion. Z kierunku zachodniego – linia 8 (z kierunku Piaseczna i Radomia) będą kierowały się w stronę stacji Warszawa Gdańska, część pociągów z kierunku Modlina i Lotniska Chopina oraz Skierniewic i Łowicza Głównego będzie skierowana na stację Warszawa Centralna (po układzie dalekobieżnym). Natomiast inne pociągi zostaną skierowane do stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Główna. Tak stan rzeczy będzie się utrzymywał do końca wakacyjnego rozkładu jazdy czyli do 2 września.

Marcin Kowalczyk, dyrektor projektu przebudowy stacji Warszawa Zachodnia wyjaśnił, całkowite zamknięcie linii średnicowej jest konieczne z uwagi na to, że przejazd jest wąski. Jedyny dojazd do miejsca będzie po jednym torze zamkniętym, po drugim torze zdjętym. Prace będą wykonywane na zmianę na jednym i drugim torze. Aby móc wykonać jeden tor, wykonawca musi mieć drugi zamknięty żeby nim dojechać.

Na ten moment w okolicy Warszawa Główna odbywają się prace nad budową łącznika na linii średnicowej, który ma umożliwić połączenie torów dalekobieżnych i podmiejskich. Zasadnicze prace zostały zakończone, zostały jeszcze jedynie roboty kablowe związane z urządzeniami systemu łączności kolejowej. Z kolei zaawansowanie prac na stacji Warszawa Zachodnia wynosi teraz 68 proc. Zakończenie prac planowane jest w 2024 roku.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl