Ważny komunikat banku. Tych operacji czasowo nie wykonasz
W nocy z 6 na 7 kwietnia ING Bank Śląski przeprowadzi prace serwisowe. Oznacza to chwilowe utrudnienia w dostępie do niektórych usług bankowych, zwłaszcza tych związanych z kartami płatniczymi. Sprawdź, jak się przygotować, by uniknąć problemów z płatnościami!
Klienci ING Banku Śląskiego muszą przygotować się na nocne utrudnienia w korzystaniu z bankowości elektronicznej. W nocy z soboty na niedzielę (6/7 kwietnia) między północą a godziną 2:00 bank przeprowadzi bowiem zaplanowane prace serwisowe. Najbardziej odczują je użytkownicy kart płatniczych.
W czasie przerwy technicznej nie będzie można realizować płatności kartami w Internecie z wykorzystaniem dodatkowego zabezpieczenia 3DSecure. Chodzi o transakcje potwierdzane jednorazowym kodem SMS lub autoryzacją w aplikacji mobilnej banku. Jeśli planujecie nocne zakupy online, warto wcześniej przygotować alternatywną formę płatności.
To jednak nie koniec ograniczeń. W trakcie prac serwisowych klienci ING nie będą mogli aktywować nowych kart, zmieniać limitów transakcyjnych, ubezpieczać plastików czy nadawać kodów PIN. Zamówienie nowej karty płatniczej także nie przejdzie. Trzeba będzie poczekać do niedzielnego poranka.
Problemy mogą napotkać też użytkownicy płatności mobilnych. W czasie przerwy nie uda się dodać karty ING do portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay, Garmin Pay czy Google Pay. Jeśli planowaliście podpiąć swojego plastika do telefonu lub zegarka – zróbcie to zawczasu lub odłóżcie na weekend.
Bank informuje też o przejściowym zawieszeniu operacji na rachunkach kart kredytowych oraz przyjmowania wniosków o nowe produkty – pożyczki, konta osobiste i oszczędnościowe. Te ostatnie najlepiej złożyć przed północą w sobotę lub po godzinie 2:00 w nocy z niedzieli na poniedziałek.
Na szczęście nie wszystkie funkcje będą wyłączone. Klienci ING nadal będą mogli płacić kartami w tradycyjnych terminalach płatniczych w sklepach oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. Tu akurat utrudnień nie będzie.
Bank radzi, by wszelkie niezbędne przelewy i zakupy zaplanować poza godzinami prac serwisowych. A co jeśli w tym czasie stracimy kartę? Pozostanie nam tylko kontakt z całodobową infolinią ING pod numerem +48 32 357 00 12.
Choć nocna przerwa techniczna w ING może być uciążliwa, to jest niezbędna dla sprawnego działania systemów bankowych. Jeśli odpowiednio się przygotujemy i wykonamy pilne operacje zawczasu, przejdziemy przez nią suchą stopą. Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i liczyć, że nad ranem wszystkie usługi wrócą do pełnej funkcjonalności.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.