ZDM wprowadzi „inteligentną sygnalizację”. Rozładuje korki?
„Konsekwentnie modernizujemy sygnalizację świetlną. Ogłosiliśmy przetarg na projekt remontu sygnalizacji na 20 skrzyżowaniach – po remoncie będą one działać w systemie akomodacji.” – przekonują drogowcy.
System akomodacji sygnalizacji pozwala – m.in. dzięki specjalnym pętlom indukcyjnym – dostosować długość sygnałów świetlnych na skrzyżowaniu do natężenia ruchu. Dzięki temu skrzyżowanie funkcjonuje efektywniej, niż w systemie stałoczasowym.
Obecnie na terenie Warszawy działa 748 sygnalizacji świetlnych, z czego 460 w systemie akomodacji. Niedługo dołączy do nich 20 kolejnych skrzyżowań.
Ogłoszony właśnie przetarg dotyczy opracowania projektu na remont i dostosowanie do pracy w akomodacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic:
- Rodowicza „Anody” – Jastrzębowskiego
- Jastrzębowskiego – Bartoka
- Rodowicza „Anody” – przejście przy SGGW
- Sokołowskiego „Grzymały” – Szczęśliwicka
- Kopińska – Białobrzeska
- Białobrzeska – Dickensa
- Chałubińskiego – Koszykowa
- al. Niepodległości – Wawelska
- Modlińska – Klasyków
- Rudnickiego – Kochanowskiego
- Krasickiego – Malczewskiego
- Krasickiego – Odyńca
- Kazimierzowska – Racławicka
- Kazimierzowska – Dąbrowskiego
- Kazimierzowska – Madalińskiego
- ul. Bora Komorowskiego – Meissnera
- Egipska – Afrykańska
- ul. Jagiellońska – Kłopotowskiego – Okrzei.
- ul. Saska – Zwycięzców
- ul. Żwirki i Wigury – Hynka
W ramach remontów ZDM chce również wprowadzić niezbędne korekty w sygnalizacji: m. in. wyznaczyć brakujące przejazdy rowerowe.
Termin składania dokumentów w przetargu mija 14 kwietnia o godz. 10.00. Wybrany wykonawca będzie od 180 do 200 dni na wykonanie dokumentacji. Po jej ukończeniu, ZDM będzie remontować skrzyżowania w miarę posiadanych środków.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.