Znany operator zwróci klientom pieniądze. Pobierał je od dłuższego czasu i mogłeś o tym nie wiedzieć
Klienci sieci Orange Polska mogą spodziewać się niespodziewanego zastrzyku gotówki. Operator zdecydował się na zwrot niesłusznie pobranych opłat za utrzymanie numeru w sieci, co jest efektem porozumienia z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK).
UOKiK wykrył naruszenia praw abonentów wynikające z naliczania nieuzasadnionych opłat za utrzymanie numeru telefonu w sieci. W odpowiedzi na te ustalenia, Orange Polska wydał oficjalny komunikat informujący, że od 24 stycznia 2024 roku zaprzestał pobierania tych kontrowersyjnych opłat.
Dotychczas operator naliczał 5 zł miesięcznie za każdy numer, który nie był aktywny w danym okresie. Praktyka ta trwała od kwietnia 2022 roku, co oznacza, że wielu klientów przez prawie dwa lata nieświadomie płaciło dodatkowe kwoty.
Dobra wiadomość dla abonentów Orange jest taka, że operator zdecydował się na zwrot wszystkich niesłusznie pobranych opłat. Proces zwrotów rozpoczął się 9 lipca 2024 roku. Co istotne, środki będą zwracane w formie doładowania konta abonenckiego, a klienci otrzymają potwierdzenie SMS-em. Zwrócone pieniądze będą dostępne przez 60 dni od momentu zasilenia konta.
Warto podkreślić, że zwroty dotyczą nie tylko aktualnych, ale także byłych klientów Orange. Nie wiadomo jednak, jak Orange ma zamiar załatwić sprawę z byłymi klientami.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.