600 lokali na Pradze. Co w nich będzie?
Szewc, kaletnik, a może sklep spożywczy i kawiarnia? Co powinno mieścić się w ponad 600 lokalach na Starej i Nowej Pradze, przy Dworcu Wschodnim oraz na Kamionku? Do końca stycznia można składać oferty na opracowanie koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na wybranych ulicach.
Celem ogłoszonego przetargu jest wyłonienie podmiotu, który opracuje koncepcję gospodarowania lokalami użytkowymi należącymi do m.st. Warszawy na czterech wybranych obszarach –Starej i Nowej Pradze, w rejonie Dworca Wschodniego oraz na Kamionku (mapa z zaznaczonymi ulicami – w załączeniu).
Koncepcja będzie zawierać rekomendacje, dzięki którym poprawią się warunki przedsiębiorcom już teraz działającym na Pradze. Chodzi o mikro i małe przedsiębiorstwa, zwłaszcza te prowadzące działalność o dużej wartości społecznej lub kulturowej, a także o podmioty sektora pozarządowego i ekonomii społecznej.
Mieszkańcy zdecydują
Wyłoniony w przetargu wykonawca przeanalizuje obecny stan sektora handlu i usług, występujące zjawisko pustostanów na tych obszarach i przeprowadzi konsultacje społeczne, dzięki którym zostaną zebrane opinie mieszkańców na temat dostępnych teraz usług i tych, które warto byłoby wprowadzić na danej ulicy.
Opracowanie będzie musiało zawierać rekomendacje dotyczące zestawu branż i funkcji najemców z uwzględnieniem ich różnorodności (tenant-mix), który będzie najlepszy z punktu widzenia mieszkańców. Jeśli będzie to możliwe, w koncepcji zostanie określony tzw. profil przewodni dla każdej z ulic.
Wynajęcie pustostanów i ożywienie gospodarcze
Wykonawca opracuje również dokumentację techniczną dla lokali usługowych, których nikt nie wynajmował co najmniej od roku. Przeanalizuje także zasady wynajmu lokali oraz zidentyfikuje „bariery najmu” – czyli czynniki mogące ograniczać zainteresowanie przedsiębiorców wynajęciem danej przestrzeni. Efektem będzie poradnik dotyczący profilowania najemców, zawierający propozycje możliwych do wprowadzenia zmian w procedurach najmu.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu „Rewitalizacja – wspólna sprawa” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014 – 2020. Miasto na opracowanie koncepcji i działania z tym związane przeznaczyło 749 tys. zł brutto
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.