Pierwszy bank już to wprowadził. Zamiast dowodem, tożsamość potwierdzimy telefonem

PKO Bank Polski jako pierwszy wprowadził taką możliwość. Klienci podczas wizyty w banku swoją tożsamość mogą potwierdzić telefonem

Fot. Pixabay

W lipcu tego roku uruchomiona została aplikacja mObywatel 2.0, a jej sztandarową funkcją jest cyfrowy dowód osobisty, czyli mDowód. Taki dokument jest w świetle prawa ma być traktowany na równi co standardowy, plastikowy odpowiednik. Chociaż takie prawo nie weszło jeszcze w życie, to PKO Bank Polski już postanowiło dostosować się do zmieniających się norm i pozwoliło potwierdzać klientom ich dane za pomocą aplikacji, podczas wizyt w oddziale banku.

Do tej pory można było dokonać tego jedynie za pomocą fizycznego dowodu osobistego lub paszportu. Obecnie, w celu potwierdzenia swojej tożsamości za pośrednictwem telefonu, należy zalogować się w aplikacji mObywatel 2.0, a następnie zeskanować kod QR udostępniony na stanowisku doradcy. Dzięki temu doradca otrzyma w systemie informację potwierdzającą dane osobowe klienta i będzie mógł przejść do obsługi. Ponadto od 1 września pozostałe banki w Polsce mają również wprowadzić taką możliwość

Należy jednak pamiętać, że cyfrowy mDowód jest odrębnym dokumentem tożsamości, posiadającym inną serię, numer, datę wydania i okres ważności. Można z niego korzystać wyłącznie na terenie Polski.

Źródło: dobreprogramy.pl

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl