Podczas awarii BLIK straciłeś pieniądze? Oto co powinieneś zrobić. Jest oficjalny komunikat

BLIK przywrócony po awarii. Pojawiły się ważne informacje dla użytkowników oczekujących na zwrot pieniędzy.

Fot. Shutterstock

Po kilkugodzinnej przerwie w działaniu systemu płatności mobilnych BLIK, rzeczniczka prasowa firmy Klaudia Rombalska poinformowała o przywróceniu usługi. Użytkownicy nie powinni już napotykać problemów z realizacją transakcji, a system jest stale monitorowany w celu zapewnienia płynnego funkcjonowania.

Rzeczniczka zapewniła także, że klienci, których transakcje zostały zatwierdzone, a środki zablokowane na rachunku podczas awarii, powinni otrzymać zwrot pieniędzy. Jednak w przypadku, gdy zwrot nie nastąpi w ciągu 48 godzin, firma zaleca bezpośredni kontakt z bankiem lub wydawcą aplikacji mobilnej, za pośrednictwem której realizowana była płatność.

Przypomnijmy, że pierwsze problemy z BLIKIEM pojawiły się 10 kwietnia około godziny 12:00 i szybko zaczęły eskalować. Serwis Downdetector odnotował blisko 700 raportów o błędach w ciągu zaledwie 18 minut, głównie związanych z bankowością mobilną i samym systemem BLIK. O awarii informowali m.in. mBank i Bank Pekao, wskazując na problemy po stronie operatora usługi.

BLIK to powszechny standard płatności mobilnych w Polsce, za którego rozwój odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami PSP są czołowe polskie banki: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz międzynarodowa organizacja płatnicza Mastercard.

Zespół BLIKA zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby podobne sytuacje nie powtórzyły się w przyszłości, a system będzie działał stabilnie i niezawodnie. Bieżący monitoring i szybka reakcja na ewentualne nieprawidłowości mają być gwarantem bezpieczeństwa i wygody użytkowników tej popularnej metody płatności mobilnych.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl