Uwaga! Nowe regulacje i koniec anonimowości. Termin już minął

Allegro ogłasza wprowadzenie znaczących zmian w swoim regulaminie, które weszły w życie od 1 lipca 2024 roku. Te zmiany są odpowiedzią na nowe wymogi prawne wynikające z implementacji dyrektywy DAC7. Ci, którzy nie dostosują się do nowego regulaminu będą objęci restrykcjami.

Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce

Co nowe przepisy oznaczają dla sprzedawców?

Zgodnie z nowymi regulacjami, Allegro będzie musiało zbierać i przekazywać dane swoich aktywnych sprzedawców do organów podatkowych. Kryteria, które obligują sprzedawców do ujawnienia swoich danych, to realizacja co najmniej 30 transakcji rocznie lub osiągnięcie obrotu powyżej 2000 euro. „To koniec anonimowości w e-handlu,” komentuje dr Anna Nowak, ekspert ds. prawa podatkowego. „Teraz każda transakcja będzie mogła być dokładnie prześledzona przez urzędy skarbowe.”

Konsekwencje

Sprzedawcy, którzy nie uzupełnią wymaganych informacji w ciągu 60 dni, mogą napotkać na poważne przeszkody, włączając w to blokadę wypłat oraz całkowite zawieszenie możliwości sprzedaży na platformie. Proces aktualizacji danych ma być jednak prosty, z dedykowanymi zakładkami dla kont firmowych i prywatnych.

Reakcje na Nowe Regulacje

Nowe przepisy wywołują mieszane reakcje wśród sprzedawców. Dla wielu z nich, zwłaszcza tych, którzy działają na mniejszą skalę, nowe wymogi mogą oznaczać konieczność rezygnacji ze sprzedaży na Allegro. Jednak Marta Adamska z Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji widzi w tym szansę na uczciwszą konkurencję na rynku.

Bezpieczeństwo Danych i Przetwarzanie zgodne z RODO

Allegro zapewnia, że wszystkie dane zbierane w ramach nowych regulacji będą przetwarzane zgodnie z RODO i udostępniane wyłącznie uprawnionym organom. „Bezpieczeństwo informacji naszych użytkowników jest dla nas priorytetem,” podkreśla rzecznik Allegro.

Czy to koniec dla małych Ssrzedawców?

Choć zmiany są znaczące, nie oznaczają one automatycznie końca dla małych sprzedawców. Ci, którzy nie przekroczą ustalonych progów, nadal będą mogli cieszyć się względną anonimowością. Warto jednak, aby każdy sprzedawca rozważył swoją strategię i dostosował się do nowych realiów rynkowych.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl