Pilny komunikat. ING ostrzega wszystkich klientów. Czasowo nie skorzystasz z karty płatniczej
Coraz więcej banków w Polsce przeprowadza prace techniczne, które wiążą się z czasową niedostępnością usług. Teraz z problemami będą musieli zmierzyć się klienci ING Banku Śląskiego, który wydał oficjalny komunikat i poprosił swoich klientów o wcześniejsze zaplanowanie płatności.

Fot. Warszawa w Pigułce
Jakie usługi zostaną wyłączone?
Prace serwisowe obejmą najważniejsze funkcje związane z obsługą kart i kont. W czasie przerwy:
-
nie będzie można aktywować kart ani nadawać PIN-ów,
-
zawieszone będą procesy pożyczkowe oraz otwieranie nowych rachunków,
-
utrudnione mogą być transakcje kartami płatniczymi – zarówno w bankomatach, wpłatomatach, terminalach płatniczych, jak i podczas płatności internetowych z 3DSecure,
-
niedostępne będą płatności mobilne – dodawanie kart do Apple Pay, Google Pay czy Garmin Pay.
Jedyną w pełni działającą alternatywą pozostanie w tym czasie usługa BLIK.
Kiedy nastąpi przerwa?
Techniczne wyłączenie zaplanowano w nocy z poniedziałku na wtorek, z 2 na 3 września 2025 roku. W godzinach od 00:30 do 3:00 klienci muszą liczyć się z ograniczoną dostępnością usług w aplikacji Moje ING i ING Business.
Komunikat banku
„Jeśli możesz, zrób niezbędne zakupy poza godzinami prac serwisowych” – czytamy w komunikacie banku. Klienci, którzy w tym czasie będą musieli zastrzec kartę (np. w przypadku jej utraty), mogą skorzystać z całodobowej infolinii ING.
Co to oznacza dla czytelnika?
-
Jeśli korzystasz z usług ING, zapłać rachunki, wykonaj przelewy i aktywuj karty wcześniej, aby uniknąć problemów.
-
W trakcie przerwy najlepiej korzystać z BLIKa.
-
Warto pamiętać, że większość utrudnień potrwa tylko dwie i pół godziny – po godzinie 3:00 wszystkie funkcje powinny wrócić do normy.

Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.