„Alert bezpieczeństwa” polskiego banku! Oszuści podszywają się pod instytucję
Klienci PKO BP powinni obecnie zachować szczególną ostrożność, z uwagi na wycelowaną w nich kampanię cyberprzestępców. Oszuści, podszywając się pod bank, rozsyłają maile z niebezpiecznymi linkami

Fot. Pixabay
W swoim wpisie na Facebooku PKO Bank Polski ostrzega przed dwiema kampaniami cyberprzestępców, w których rozsyłają oni losowo wiadomości e-mail, podszywając się przy tym pod wizerunek instytucji bankowej. W pierwszym przypadku, treść maila o tytule „Bank-Polski: Weryfikacja Konta” informuje o rzekomym wszczęciu dochodzenia dotyczącego konta. Oszuści zachęcają przy tym do kliknięcia linku, w celu potwierdzenia danych. Oczywiście prowadzi on do spreparowanej strony, gdzie przestępcy próbują wyłudzić od swoich potencjalnych ofiar dane logowania do iPKO.
Natomiast w drugiej kampanii, oszuści rozsyłają maile pod tytułem „Wymagane działanie – Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana”. Informują oni, że odbiorca ma do odczytania jakąś wiadomość po zalogowaniu do bankowości. Również w tym przypadku podany jest link, który także prowadzi do fałszywej strony, gdzie również podejmuje się próbę wyłudzenia od klientów banku loginu oraz hasła do iPKO.
Bank podkreśla, że żaden z tych komunikatównie ma związku z autentyczną komunikacją z banku. Apeluje się zatem do klientów aby nie reagować na takie e-maile, nie odpisywać na nie i najlepiej od razu je usunąć. W przypadku otrzymania tego typu wiadomości warto:
- sprawdzać nadawcę,
- nie klikać linków, ani nie pobierać załączonych plików (te bowiem mogą być zawirusowane),
- zastanowić się, czy podobna wiadomość jest zasadna i czy w ogóle mogłaby być prawdziwa,
- zwrócić uwagę na treść (bardzo często wiadomości phishingowe przygotowane są niedbale i zawierają błędy),
- w razie wątpliwości zawsze warto kontaktować się z infolinią banku.
Źródło: dobreprogramy.pl

Mam 28 lat i mieszkam w Warszawie od urodzenia.