Awaria UPC naprawiona. Operator zachęca do wymiany dekoderów
W ostatnim czasie użytkownicy UPC zgłaszali problemy z ich działaniem. Dekodery nie reagowały na próby włączenia, nie działał też przewodnik programowy EPG. Pojawiał się komunikat o błędzie 1001 informujący o braku połączenia. Wiadomo, co było przyczyną awarii. Play, który przejął UPC zachęca do wymiany dekoderów.
Biuro prasowe Play, które obecnie zarządza dekoderami Horizon po przejęciu przez Liberty Global, ustosunkowało się do tych problemów. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl wyjaśniono, że przyczyną zakłóceń była pomyłka w konfiguracji sieci Liberty Global. Błąd szybko zidentyfikowano i usunięto, przywracając normalne funkcjonowanie dekoderów około godziny 9:40.
Abonenci UPC Polska, szczególnie ci korzystający z dekoderów Horizon, zgłaszają problemy techniczne. Play zachęca teraz do przejścia na nowe oferty z atrakcyjnymi warunkami promocyjnymi. Proces migracji obejmuje wymianę sprzętu na nowocześniejsze modele, jak Play Box Net i Play Box TV, oraz zmianę usług na te oferowane przez Play. Decyzja o migracji pozostaje w gestii klientów, którzy mogą nadal korzystać ze swoich dotychczasowych usług.
Należy jednak pamiętać, że migracja wiąże się z koniecznością wizyty instalatora i opłatą 50 złotych. Aby skorzystać z zaawansowanych funkcji Play Box TV, konieczne może być wybranie szybszego i droższego pakietu internetowego.
Play Box TV oferuje system operacyjny Android TV, umożliwiający dostęp do ponad 10 tysięcy aplikacji, w tym popularnych serwisów streamingowych, jak np. Netflix, Disney+ czy TVP VOD.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.