Biletomat „zjadł” Wam pieniądze i nie doładował karty? Wyjaśniamy co powinniście zrobić

Biletomaty znajdują się już w każdym tramwaju oraz większości autobusów. Korzystanie z nich jest wygodne, bo nie trzeba szukać urządzeń na przystankach, wystarczy wejść do wybranej linii. Niestety, nie są pozbawione wad i zdarza się, że „pożerają” środki z konta i nie doładowują karty. Co powinniśmy zrobić w takim przypadku?

Fot. Warszawa w Pigułce

Zdarza się, że podczas dodawania środków na kartę, biletomat traci zasięg i wyskakuje nam błąd informujący o braku połączenia z centrum płatniczym. Środki zostają już jednak pobrane.

Dzieje się tak dlatego, że urządzenie jest w ruchu podobnie, jak pojazd w którym się znajduje i niekiedy „gubi” zasięg.

Jak uspokoił nas Wiktor Paul, z Zarządu Transportu Miejskiego, w takim przypadku pieniądze zawsze są zwracane. Po pierwsze należy sprawdzić kto jest operatorem biletomatu. Jeżeli nie pamiętamy lub nie jesteśmy pewni, może pomóc nam „ściągawka” ze strony ZTM: https://www.ztm.waw.pl/?c=687&l=1.

Następnie wchodzimy na stronę operatora i składamy reklamację. Można to też zrobić na stronie ZTM, pamiętajmy jednak, że ZTM nie ma możliwości rozpatrzenia reklamacji, prześle więc skargę do odpowiedniego operatora, co przedłuży całą procedurę.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.