Covid-19 zmienił przyzwyczajenia. Nikt nie chce już tego kupować
Pandemia wzmocniła trend, który zauważalny jest od kilku miesięcy, jeżeli nie lat. Jak wynika z raportów kwartalnych większości wydawców gier, sprzedaż cyfrowych wersji wzrosła.
Większość dużych wydawców, jak EA, Take Two czy Sony podaje, że sprzedaż cyfrowa wyraźnie dominowała nad tradycyjną.
„EA podaje, że 52 proc. sprzedaży pełnych gier konsolowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy było cyfrowe. Dla porównania, dla Take Two stosunek wynosi 55 proc. dla roku podatkowego 2020. Według Sony 51 proc. wszystkich gier sprzedanych na PS4 w roku podatkowym 2020 było cyfrowe. Innymi słowy – wkraczamy w następną generację z cyfrą >50 proc.” – podał na Twitterze Daniel Ahmad, analityk giełdowy z firmy Niko Partners.
Sprzedaż tzw. wersji pudełkowych jest z roku na rok coraz niższa. Powodów jest kilka. Przede wszystkim wersja cyfrowa nie wymaga fizycznego nośnika, transakcja przebiega bez wychodzenia z domu, a promocje poszczególnych platform są dynamiczne i często można nabyć coś dużo taniej.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.