Czy to koniec obecności holenderskiej sieci w Polsce? Najnowszy komunikat rzuca światło na sprawę
Na początku października pojawiły się medialne doniesienia, sugerujące możliwość wycofania się Spar z Polski. Jednak już tego samego dnia spółka opublikowała komunikat, który rozwiewa wszelkie wątpliwości. Jak wynika z oświadczenia, marka Spar ma nadal być rozwijana w naszym kraju. Dodatkowo Spar Polska ma otrzymać niezbędne wsparcie, aż do chwili znalezienia wiarygodnego inwestora dla polskiego oddziału.
„Wierzymy w potencjał marki Spar w Polsce i chcemy, aby była ona nadal rozwijana pod okiem nowego licencjonowanego partnera” – zapewnia firma w swoim komunikacie.
Spar to holenderskie przedsiębiorstwo o bogatej, sięgającej 1932 roku historii. Założone przez Adriaana van Wella w Zoetermeer jako zrzeszenie sprzedawców detalicznych, przez lata ewoluowało, stając się globalną potęgą w branży sprzedaży detalicznej. Jego nazwa, „De Spar”, jest skrótem od holenderskiego hasła „Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig”, co można przetłumaczyć jako „wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy”.
W Polsce Spar prowadzi 212 sklepów, w tym oddziały Supermarketu Spar, Eurospar oraz Spar Express.
Ale to nie tylko Polska, gdzie Spar odnosi sukcesy. Firma jest obecna w 48 krajach, rozsianych na 4 kontynentach. Dzięki ponad 13,9 tysiącom sklepów Spar obsługuje codziennie ok. 14,7 miliona klientów. Charakterystyczne logo Spar jest znane i cenione przez konsumentów na całym świecie.
Mimo medialnych spekulacji, Spar potwierdza swoje zamiary dalszego rozwoju w Polsce. To ważna informacja zarówno dla konsumentów, jak i dla pracowników sieci oraz potencjalnych inwestorów. Sieć Spar zdecydowanie nie zamierza opuszczać polskiego rynku.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.