Do Krakowa pociągiem pojedziemy 250 km/h!

Kolejny krok do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h z Warszawy do Krakowa. Na Centralnej Magistrali Kolejowej europejski system zarządzania ruchem kolejowym za 314 mln zł zapewni szybkie i bezpieczne podróże. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na projekt i budowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na 210 km linii CMK. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym gwarantują nowe wiadukty.

Fot. Warszawa w Pigułce

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś (30.09.2019 r.) umowę o wartości 314 mln zł na zaprojektowanie i budowę systemu i nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na ok. 210 km linii Centralnej Magistrali Kolejowej od Korytowa do Zawiercia. Zawarto tez umowę na budowę wiaduktu drogowego na CMK w Zachorzowie Kolonii za ok. 26 mln zł. Inwestycje zapewniają podnoszenia prędkości pociągów na linii do 250 km/h.

– Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego poprawiają dostęp do kolei i ofertę połączeń w regionach i między nimi. Nowoczesne systemy i zmodernizowane tory na Centralnej Magistrali Kolejowej zapewnią wyższy komfort i bezpieczeństwo podróżującym między Warszawą a południem Polski. W 2023 r. czas przejazdu ze stolicy do Krakowa i Katowic skróci się do poniżej 2 h. CMK będzie pierwszą linią w kraju, na której pociągi pojadą z prędkością powyżej 200 km/h – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

W ramach inwestycji na trasie zamontowane zostaną urządzenia i system ERTMS/ETCS poziomu 2. Będą dostosowane do współpracy z nowymi urządzeniami sterowania ruchem pociągów na stacjach Psary, Góra Włodowska oraz posterunku Knapówka. Dzięki nowemu wyposażeniu linii m.in. tzw. czterostawnej samoczynnej blokadzie liniowej zapewniony będzie wymagany poziom bezpieczeństwa szybkich pociągów jadących z prędkością do 250 km/h. Nowe lokalne centrum sterowania (LCS) w Idzikowicach będzie nadzorowało ruch pociągów i pracę urządzeń na linii od Korytowa do Zawiercia.

W LCS przewidziano również symulator urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Będzie on odwzorowywał urządzenia i prace na Centralnej Magistrali Kolejowej i służył szkoleniu przede wszystkim dyżurnym pracującym na CMK.

– Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 to kolejna inwestycja PLK na ważnej magistrali. Modernizowana jest obecnie stacja techniczna w Idzikowicach, która usprawni przejazd pociągów. Przebudowujemy i budujemy bezkolizyjne skrzyżowania, by CMK była przystosowana do bezpiecznego przejazdu z prędkością do 250 km/hi. Efektem inwestycji na Centralnej Magistrali Kolejowej będzie także sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.