Dzwoni do Ciebie ktoś taki? Bank ostrzega: rozłącz się i zadzwoń pod ten numer [17.07.2023]

Bank Pocztowy wydaje komunikat ostrzegawczy dla swoich klientów w obliczu prób oszustwa. Gdy ktoś nieznany dzwoni do Ciebie twierdząc, że jest pracownikiem banku i prosi o instalację jakiegoś oprogramowania, natychmiast zakończ rozmowę i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem, korzystając z numeru podanego poniżej.

Fot. Shutterstock

Może zdarzyć się, że osoba podszywająca się za pracownika działu bezpieczeństwa Banku, poinformuje Cię o rzekomym zablokowaniu transakcji lub o pożyczce, której rzekomo na Twoje dane. Będzie naciskać, abyś zainstalował na swoim urządzeniu (telefonie, tablecie lub komputerze) aplikację do zdalnego dostępu, taką jak AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport lub Zoom. W takiej sytuacji nie udzielaj żadnych informacji i od razu zakończ rozmowę – to jest próba oszustwa – przypomina bank.

Oszuści tak naprawdę mają na celu zdobycie Twoich danych logowania do bankowości internetowej oraz informacji o Twojej karcie płatniczej.

Musisz pamiętać, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie poproszą Cię o:

  • Instalowanie dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które umożliwiłoby zdalny dostęp do Twojego urządzenia,
  • Podanie danych do bankowości internetowej,
  • Podanie pełnego numeru karty i kodu CVC2.

Również warto wiedzieć, że oszuści mogą maskować prawdziwy numer telefonu, z którego dzwonią. Na wyświetlaczu Twojego telefonu pojawi się podrobiony numer infolinii lub nazwa banku, co ma na celu uwierzytelnienie oszustów.

„Jeśli odebrali Państwo tego typu telefon od osób podszywających się pod pracownika Banku Pocztowego, zachowaj ostrożność i poinformuj nas o tym (tel. 52 34 99 499)” – apeluje Bank Pocztowy.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl