Facebook i Instagram płatne. To odpowiedź na przepisy UE
Meta wprowadzi płatną wersję Facebooka i Instagrama. Wszyscy inni nadal będą mogli korzystać, ale jest warunek.
Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na użycie spersonalizowanych reklam pozbawia firmę dochodów więc musi płacić. Z takiego założenia wyszła Meta, która wprowadzi abonament na Facebooka i Instagrama.
W ten sposób Meta odpowiada Unii Europejskiej, która zarzuca, że firma zbiera dane użytkowników i wykorzystuje je do personalizowania reklam. Zgodnie z polityką UE robi to jednak tylko wtedy, gdy użytkownik sam wyrazi na to zgodę.
Meta proponuje więc alternatywne rozwiązanie. Nie chcesz oglądać reklam i nie chcesz, by Twoje dane były zbierane? W porządku, ale zapłać. W przeciwnym razie albo zgodzisz sie na reklamy albo nie będziesz miał Facebooka. Plan trafił już do regulatorów ds. konkurencji w sektorze cyfrowym w Brukseli.
Abonament na Facebooka bez reklam ma wynieść 10,50 USD za jedno konto za komputerach i 14 USD na smartfonach. Każde dodatkowe powiązane konto będzie kosztowało 6,25 USD. W Stanach Zjednoczonych usługa powinna działać tak, jak do tej pory.
Sam Mark Zuckerberg nie jest dużym zwolennikiem opcji płatnej subskrypcji. Uważa, że wszystko powinno pozostać darmowe i wspierane przez reklamy, bo nie każdy może sobie pozwolić na wykupienie dostępu.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.