Gigantyczna awaria w Polsce! Ludzie mają problem z płatnościami mobilnymi

W erze, gdy gotówka staje się reliktem przeszłości, a smartfon pełni rolę portfela, każda awaria systemu płatności elektronicznych może sparaliżować codzienne życie milionów ludzi. Właśnie z taką sytuacją mierzą się dziś Polacy, gdy popularny system Blik niespodziewanie przestał działać.

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce

Fala zgłoszeń zalewa internet

16 października 2024 roku, tuż przed godziną 15:00, użytkownicy zaczęli masowo raportować problemy z funkcjonowaniem systemu Blik. Platforma Downdetector, monitorująca awarie usług internetowych, odnotowała lawinowy wzrost zgłoszeń. W ciągu zaledwie godziny liczba raportów przekroczyła 2000, co jasno wskazuje na skalę problemu.

Internauci nie pozostali bierni. Media społecznościowe, szczególnie portal X (dawniej Twitter), zalała fala komentarzy od sfrustrowanych użytkowników, którzy nagle stracili możliwość dokonywania płatności.

Blik – więcej niż tylko płatności

Dla tych, którzy nie są zaznajomieni z systemem, warto przypomnieć, że Blik to znacznie więcej niż tylko metoda płatności. To kompleksowy system transakcji mobilnych, który zrewolucjonizował sposób, w jaki Polacy zarządzają swoimi finansami.

Blik umożliwia:

  • Płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych za pomocą 6-cyfrowych kodów
  • Wypłaty i wpłaty w bankomatach bez użycia karty
  • Błyskawiczne przelewy między użytkownikami, wykorzystując jedynie numer telefonu odbiorcy

Właśnie ta wszechstronność sprawia, że dzisiejsza awaria jest tak dotkliwa dla milionów użytkowników.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl