Gotówka odchodzi do lamusa? Polski bank przekształcił blisko 27 Centrów Klienta w placówki bezgotówkowe

W ostatnim kwartale 2022 roku Bank BNP Paribas przekształcił blisko 27 Centrów Klienta w placówki bezgotówkowe. Łącznie jest ich już 202, co stanowi niemal połowę całej sieci (410). 

Fot. Pixabay

Dane zebrane przez cashless.pl wskazują, że na koniec 2022 r. Bank BNP Paribas miał o 29 bezgotówkowych oddziałów więcej niż, drugi w zestawieniu, ING (173) i ponad 100 więcej niż trzeci – Bank Millennium (98). Łącznie w Polsce funkcjonowały 633 placówki, w których nie były obsługiwane transakcje gotówkowe.

Rozwój w tym obszarze wpisuje się w założenia strategii GObeyond. Oznacza realizację celów opisanych w filarze STRONGER – wzmacnianie biznesu dzięki zmianom technologicznym.

Bezgotówkowe Centra Klienta Banku BNP Paribas nie posiadają tradycyjnych kas. Wpłaty i wypłaty realizowane są w bankomatach i wpłatomatach. Nie oznacza to jednak, że na Klientów w placówkach nie czeka obsługa. Konsultanci, odciążeni od zadań związanych z gotówką, mają więcej czasu na doradztwo oraz pomoc przy wyborze produktów i usług dopasowanych do potrzeb. Brak obsługi gotówkowej nie tylko przyspiesza pracę oddziału, ale pozwala na budowanie relacji z Klientem i podnoszenie jakości obsługi.

– Dajemy Klientom swobodę w wyborze formy kontaktu, ale oddział jest i pozostanie jedną z możliwości. Rozwój bankowości internetowej i mobilnej sprawia, że większość spraw można załatwić samemu, dlatego rola placówek się zmienia. Ludzie szukają w nich porady, możliwości poszerzenia wiedzy o bardziej skomplikowanych produktach. Same spotkania również zmieniają swoją formułę – przebiegają w bardziej swobodnej atmosferze. Konsultanci nie są oddzieleni od Klientów ladą i skupieni na obsłudze komputera. Zamiast tego poświęcają się słuchaniu i tłumaczeniu niuansów – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Transformacji Sieci Oddziałów w Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas podejmuje liczne działania ułatwiające dostęp do Centrów Klienta osobom borykającym się z ograniczeniami czy niepełnosprawnościami. Placówki są łatwo dostępne pod względem architektonicznym. Poświadczają to certyfikaty „Obiekt bez barier”, które otrzymało 107 Centrów Klienta. Fundacja Integracja wyróżnia w ten sposób obiekty dostosowane do osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu. Rozwiązania dla osób niedowidzących oraz głuchych zapewniane przez bank to m.in. wzory dokumentów w formie nagrań, wydruku powiększonego lub wydruku w alfabecie Braille’a, obsługa z wykorzystaniem opcji tłumacza języka migowego online czy nagrania treści dokumentów w tym języku. W 195 Centrach Klienta osoby z wadami słuchu mogą skorzystać z pętli indukcyjnych – systemów umożliwiających odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez aparat słuchowy.

 

Niezależny portal Warszawa w Pigułce. Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]
Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: [email protected]