Jak poprawić konwersję na stronie sklepu internetowego?
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zapewne już kiedyś spotkałeś się ze słowem wielkiej wagi, czyli z tak zwaną konwersją. Za tym fachowym terminem kryje się cel, który chcesz osiągnąć na swojej stronie internetowej. Wskaźnik konwersji pokazuje więc skuteczność docelowych działań potencjalnego Klienta, jakie mu wyznaczyłeś i które on powinien wykonać. To, innymi słowy, realizowanie Twoich oczekiwań. Wielu przedsiębiorców za cel uznaje przede wszystkim wzrost sprzedaży, ale to nie wszystko, o co może Ci chodzić w reklamie. Zdobywanie samego ruchu może być celem samym w sobie; z całą pewnością wpływa bowiem na budowanie renomy witryny. W tym wpisie dowiesz się, jak poprawić konwersję na Twojej stronie, oraz jak w tym mogą pomóc Ci kampanie Google Ads i pozycjonowanie stron.
Poznaj kilka przykładowych celów konwersji.
Jak na ich realizację wpływa pozycjonowanie strony?
Miara sukcesu jest różna; kluczowe zawsze jest wyznaczenie adekwatnego celu. To może być zarówno dokonanie zakupu, jak i wypełnienie formularza czy też zarejestrowanie stałego konta Klienta. Niektórym może chodzić o obejrzenie filmu promującego firmę czy też kliknięcie reklamy. Wskaźnik konwersji to informacja o efektywności takich działań. Z perspektywy sukcesu warto mieć wgląd do efektów, ponieważ na tej podstawie możesz zaplanować strategię. O tym, jak je sprawdzić, przeczytasz na końcu artykułu. Warto wytłumaczyć, jak pozycjonowanie stron wpływa na e-handel. Więcej na ten temat przeczytasz na https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/. Jak możesz się domyślać, rola pozycji w wyszukiwarce Google jest ogromna. Dlaczego? Ponieważ strony znajdujące się wysoko w wynikach cieszą się:
- Większym zaufaniem
- Większą klikalnością
- Większym autorytetem
Widoczność w wyszukiwarce jest niezwykle istotna, jednakże nie bierze się ona znikąd. Wszystkie strony na szczycie charakteryzują się odpowiednią strukturą, którą w jakiś sposób trzeba zbudować. Pozycjonowanie więc polega na wdrożeniu zmian wpływających na ranking w Google.
Jak Google Ads wpływa na konwersję?
Odpowiedź to: natychmiastowo. Tak to właśnie jest z tymi reklamami, że wystarczy mądrze ustalić budżet i ustalić strategię, a konwersa wzrośnie. Oczywiście to tylko półprawda, ponieważ konieczna jest specjalistyczna wiedza. Dlatego też przedsiębiorcy korzystają z pomocy agencji marketingowych. Czym reklama Google Ads różni się od pozycjonowania? Przede wszystkim czasem realizacji pozycji. Witryny reklamowane tą metodą mają pierwszeństwo nad organicznymi wynikami, czyli naturalnymi pozycjami w wyszukiwarce. To dobra opcja dla stron internetowych, które już są odpowiednio zbudowane. Google Ads można porównać do bardzo efektywnego szyldu. Dzięki niemu dana osoba wejdzie zobaczyć produkt, jednakże wiele zależy od intuicyjności wnętrza. Jeśli produkt będzie zaprezentowany odpowiednio, to proces może zakończyć się sukcesem.
Jak analizować ruch na naszej domenie? Oto skuteczny sposób
Gdy już pojawimy się tam, gdzie są internauci (a więc potencjalni klienci), dobrze by było mieć możliwość przeanalizowania efektów. Google na szczęście oferuje zupełnie darmowe narzędzie, jakim jest Analytics – pozwala on na szczegółową analizę statystyk. Zapewnia dostęp do między innymi danych dotyczące wieku, kraju i używanej technologii przez wchodzących na domenę. Aby sprawdzić, z jakiego miejsca trafiają oni do nas, wystarczy na stronie głównej kliknąć kategorię pozyskiwanie, a dalej: cały ruch. Tam trafimy na zakładkę „Kanały”. Uzyskamy tym samym dostęp do rozbudowanej tabeli. Pierwszeństwo mają tam płatne media oraz kampanie. Google Search Console jest najlepszym narzędziem do przejrzenia aktualnego stanu witryny w wynikach organicznych.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.