Jest ustawa: trzeba dołączyć do systemu, bo zapłacimy karę. Termin mija 10 grudnia
Ministerstwo Cyfryzacji przypomina o obowiązku dołączenia do systemów e-Doręczeń. Obowiązek spoczywa tylko na niektórych, ale niedopełnienie grozi karą.

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce
„Podmioty zobowiązane ustawą deklarują chęć dołączenia do systemu, jednak wciąż niewielki procent włączył się w proces wdrożenia, dlatego namawiam, aby nie odkładać tego na później i już teraz podjąć kroki w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy” – podkreśla minister cyfryzacji Janusz Cieszyński.
Do programu muszą przystąpić podmioty publiczne, które będą miały obowiązek wysyłać i odbierać dokumenty z wykorzystaniem systemu e-Doręczeń, ale nie tylko. Firmy i zawody zaufania publicznego (np. notariusze, radcy prawni, doradcy podatkowi) zobowiązani są posiadać skrzynkę do doręczeń i w związku z tym zobowiązani są odbierać korespondencję przesłaną od podmiotów publicznych.
Jak dołączyć do systemu e-doręczeń?
- Złóż wniosek o adres do e-Doręczeń.
Wniosek należy podpisać elektronicznie (profilem zaufanym, e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym).
Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na adres e-mail administratora podany we wniosku. - Aktywuj skrzynkę do e-Doręczeń
Jeśli będziesz korzystać ze skrzynki online, wejdź na edoreczenia.gov.pl. Jeśli będziesz korzystać z EZD, podłącz swój system (możesz to zrobić przez edoreczenia.gov.pl) Skrzynkę do e-Doręczeń znajdziecie w dwóch miejscach: pod adresem mobywatel.gov.pl (w zakładce „Twoje skrzynki) i na edoreczenia.gov.pl.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.