Klienci w szoku, kiedy widzą nowy cennik. Banki podwyższają opłaty

10 zł za wypłatę z banku, złotówka za przelew, 15 zł za kartę czy 20 zł za prowadzenie konta. Ostatnie miesiące przyniosły szereg zmian dla klientów polskich banków. Wiele instytucji zdecydowało się na aktualizacje swoich cenników, wprowadzając nowe opłaty lub modyfikując istniejące. Klienci są w szoku widząc  za co będą musieli zapłacić.

Fot. Warszawa w Pigułce

Zebraliśmy dla Was najważniejsze zmiany.

PKO BP

  • Nowa opłata 10 zł za wypłaty z niektórych bankomatów; bezpłatne wypłaty jedynie z bankomatów PKO BP.
  • Wprowadzenie oferty „PKO Konto za Zero”. Choć teoretycznie bez opłat, brak odpowiedniej liczby transakcji miesięcznie generuje opłatę w wysokości 10 zł.
  • Podwyższenie opłat za autoryzację przelewów oraz za inne operacje gotówkowe.
  • Opłata 12 zł za wpłatę oraz wypłatę w oddziale, z wyjątkiem pierwszej transakcji w miesiącu.

PKO BP (oferta dla firm)

  • Ograniczenie bezpłatnych przelewów z 30 do 10; każdy kolejny kosztuje 1 zł.
  • Wzrost opłaty za przelew w oddziale czy przez infolinię do 20 zł.
  • Podwyższenie opłaty za autoryzację przy użyciu karty kodów jednorazowych z 0,50 zł do 1 zł.
  • Zmienione opłaty za wypłaty gotówki, zarówno krajowe, jak i zagraniczne.
  • Jednolita opłata za przelew SORBNET: 50 zł.

BOŚ Bank

  • Wzrost opłaty za prowadzenie konta do 9 zł. Możliwość uniknięcia opłaty poprzez wpłatę minimum 1500 zł miesięcznie.
  • Wprowadzenie opłaty 15 zł za kartę z indywidualnym zdjęciem.
  • Nowa opłata za przelewy realizowane w oddziałach banku: 8 zł.

BNP Paribas

  • Podwyższone opłaty związane z kartami debetowymi oraz wypłatami z bankomatów, zwłaszcza sieci Euronet.
  • Opłata za operacje gotówkowe w oddziale ustalona na 12 zł.

Credit Agricole

  • Zmiany w ofercie „Konto dla Ciebie”. Miesięczna opłata to teraz 20 zł. Można jej uniknąć dokonując wpłaty co najmniej 1,5 tys. zł lub realizując 5 transakcji kartą miesięcznie.
  • Wzrost opłat za wypłaty z bankomatów spoza własnej sieci.

W obliczu tych zmian klienci powinni dokładnie przeanalizować swoje nawyki bankowe, aby uniknąć nieprzewidzianych opłat. Eksperci wskazują na kilka przyczyn wprowadzenia tych podwyżek, w tym rozwój infrastruktury bankowej, wzrost kosztów operacyjnych, obniżenie opłat interchange oraz utrzymujące się niskie stopy procentowe.

Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl