Koniec z piskami tramwajów na Piaskach. Znaleziono rozwiązanie

To mała, ale ważna dla mieszkańców zmiana. Na pętli Piaski jest wreszcie cicho, od kiedy miejsce jedenastki zajęła linia 26.

Fot. Tramwaje Warszawskie

Zespół pracowników i pracowniczek, którzy zajmują się rozwiązywaniem problemów związanych z hałasem otrzymywali skargi na piski tramwajów na pętli Piaski. Przeprowadziliśmy kilka serii badań akustycznych. Winowajcami okazały się dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta robiły spory hałas. Pomiary hałasu w tym nie wykazały przekroczenia norm, ale doszliśmy do wniosku, że trzeba spróbować zapewnić mieszkańcom okolic pętli komfort akustyczny. Rozważaliśmy różne rozwiązania, ale ostatecznie źródło hałasu udało nam się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób. Organizator transportu publicznego w Warszawie – Zarząd Transportu Miejskiego przyjął naszą propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26.

Zespół ds. walki z hałasem działający w Tramwajach Warszawskich to specjaliści z różnych branż, którzy systematycznie analizują zgłoszenia dotyczące hałasu. W ocenie hałasu pomaga nam też akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje dla nas kilkadziesiąt pomiarów. Wiele z tych badań prowadzimy na podstawie wniosków mieszkańców.  W ramach prac zespołu szukamy rozwiązań, które mogą obniżać oddziaływanie tramwajów na otoczenie w konkretnych lokalizacjach– są to rekomendacje techniczne, jak np. szlifowanie szyn albo instalacja  absorberów hałasu na kołach wagonów. Niekiedy sięgamy po nietypowe rozwiązania, jak zmiana tras tramwajów.

Zmiana tras tramwajów na pętli Piaski to nie jedyne z naszych działań związanych z ograniczaniem hałasu. Z pomocą zmiany oprogramowania sterującego urządzeniami energoelektronicznymi wyciszyliśmy 186 niskopodłogowych tramwajów. Elektroniczne piski stały się przeszłością.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c