Masowe zamykanie sklepów znanej sieciówki. W Polsce są ich setki
Szwedzka sieć odzieżowa H&M, znana na całym świecie z szerokiej gamy modnych ubrań w przystępnych cenach, dokonuje poważnych zmian w swojej strategii sprzedaży. Zgodnie z najnowszymi informacjami, które przekazują media, firma zamierza zamknąć wiele swoich sklepów stacjonarnych, skupiając się bardziej na sprzedaży przez Internet.
Najbardziej zaskakujące jest to, że H&M zamierza zamknąć swoje sklepy w Niemczech, kraju, w którym posiada największą liczbę placówek na świecie. Portal polskiobserwator.de informuje, że liczba sklepów H&M w Niemczech systematycznie spada od 2019 roku. Obecnie funkcjonuje tam 430 placówek marki, ale w ciągu tego roku oczekuje się zamknięcia kolejnych.
Takie działania firmy mogą być odpowiedzią na zmieniające się trendy zakupowe. W dobie cyfryzacji i rosnącego znaczenia e-commerce wiele marek odzieżowych zastanawia się nad optymalizacją swojej obecności w miejscach fizycznych. Wydaje się, że H&M postanowił odpowiedzieć na te zmiany, koncentrując się na wypracowywaniu zysków poprzez sprzedaż internetową.
Co ciekawe, H&M posiada w Polsce około 200 sklepów stacjonarnych. W chwili obecnej nie ma oficjalnych informacji na temat ewentualnego zamknięcia niektórych z nich. Jednakże, biorąc pod uwagę ruchy firmy w innych krajach, polscy klienci mogą się zastanawiać, czy podobne zmiany nie dotkną również Polski w najbliższej przyszłości.
Rezygnacja z tradycyjnych sklepów stacjonarnych i zwiększenie obecności w świecie cyfrowym to ruch, który wiele firm podejmuje w obliczu rosnącej konkurencji i zmieniających się nawyków zakupowych konsumentów. Czas pokaże, jakie dalsze kroki podejmie H&M w tej strategii i jak wpłynie to na rynek odzieżowy na świecie.
Z zawodu językoznawca i tłumacz języka angielskiego. W redakcji od samego początku.