McDonald’s podnosi ceny w Wielkiej Brytanii. Co z Polską?
W związku z inflacją McDonald’s podnosi ceny niektórych produktów. Co z Polską? Sieć komentuje.

Fot. Pixabay
Inflacja wpływa na wszystko, także na ceny produktów używanych m.in. do kanapek. Od 27 lipca cena cheeseburgera wzrosła o 10-20 pensów. Wzrosną także ceny dań z menu śniadaniowego, duże kawy i McNuggetsy. Podwyżki na pewno nie obejmą sałatek i wrapów.
Ceny w Polsce rosną od kilku lat. 20 lat temu cheeseburger kosztował 3,10, w kwietniu 2021 roku można było nabyć kanapkę za 4,50, a obecnie w aplikacjach do zamawiania jedzenia kosztuje już 6,50 zł. Jak się okazuje cena jest różna w różnych restauracjach.
Jak wskazuje McDonald’s w rozmowie z o2.pl, w Polsce restauracje prowadzi spółka McDonald’s Polska oraz 80 franczyzobiorców, którzy prowadzą 90 proc. restauracji. To właśnie do każdego z franczyzobiorców z osobna należy decyzja o ewentualnym podniesieniu cen.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.