Metro odpowiada na list maszynisty i dementuje informacje w nim zawarte
Wczoraj opublikowaliśmy list od jednego z maszynistów, który mówił o uchybieniach w metrze. Spółka odpowiada i dementuje informacje.
W odniesieniu do przesłanego listu, Metro Warszawskie kategorycznie dementuje nieprawdziwe informacje i bezpodstawne oskarżenia względem naszej firmy i naszych pracowników:
1. Średnie wynagrodzenie maszynistów za rok 2017 w Metrze Warszawskim wynosi 6022,52 gr brutto. Integralną częścią wynagrodzenia są różnego rodzaju dodatki, w tym za uciążliwości związane z wykonywaną pracą. Miejsce pracy maszynisty podlega systematycznym kontrolom i nie wykazują one w żadnym przypadku przekroczenia norm (m.in. norm hałasu, pyłów czy też promieniowania elektromagnetycznego).
2. Pracownicy Metra Warszawskiego zarówno w 2016, jak i w 2017 roku otrzymali podwyżki. Zmiana wynagrodzenia zaplanowana jest także na 2018. Dodatkowo, maszyniści metra ujęci są w ustawie o emeryturach pomostowych i w związku z tym pracodawca odprowadza na ich rzecz składkę na fundusz pomostowy.
3. Nieprawdziwa jest informacja o braku chętnych do pracy maszynisty. W ramach prowadzonego naboru na przełomie roku 2017 i 2018, na stanowisko maszynisty metra aplikowało 1108 osób (w tym 672 osoby we wrześniu 2017 i 436 osób w styczniu 2018). W marcu 2018 rozpoczyna się kurs przygotowawczy dla wybranych w tym naborze kandydatów.
4. Każda osoba aplikująca na stanowisko maszynisty w metrze ma zapewnione warunki zgodne z wymaganiami kodeksu pracy. Pracodawca przyjmując aplikanta na 6 miesięczny kurs przygotowawczy, zapewnia umowę o pracę oraz wynagrodzenie przez cały ten okres! W tym czasie każdy ma możliwość zapoznać się z zakresem obowiązków, warunkami pracy, warunkami finansowymi i zadecydować o dalszej współpracy z Metrem Warszawskim.
5. Nie jest prawdą informacja o zakazie otwierania okien w kabinie maszynisty, w której przebywa maszynista. Względy bezpieczeństwa obligują maszynistę jedynie do zamykania okien w drugiej kabinie, w której nie przebywa podczas prowadzenia pociągu. Większość kabin maszynisty w pociągach metra jest wyposażona w klimatyzację lub jest na etapie jej montażu. Jedynie najstarsze pociągi serii 81 nie posiadają klimatyzacji i nie jest w nich przewidywana ze względu na plany wycofywania ich z eksploatacji. Również w prowadzonym postępowaniu przetargowym na nowe pociągi, klimatyzacja kabiny maszynisty została wpisana jako jeden z wymogów.
6. Bezpodstawna jest informacja o rażących uchybieniach w zarządzaniu finansami firmy, rzekomo ujawnionych przez Państwową Inspekcję Pracy. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy z 2017 roku nie podejmowała wskazanych zagadnień!
7. Nie jest prawdą opisywana informacja o zwolnieniu maszynisty ze względu na zdarzenie o charakterze technicznym. Nie to było istotą rozwiązania stosunku pracy.
8. Bezpodstawne jest również oskarżanie jednego z (pracowników – dane zakryte – redakcja). To zwykłe pomówienie.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.