Mężczyzna brał prysznic… na Pl. Bankowym [WIDEO]

Co robi Arek Jakubik na przystanku w centrum miasta? Przecież to oczywiste – śpiewająco bierze prysznic! Z przyjemnością przedstawiamy kolejny spot III edycji projektu Kultura Na Widoku organizowanego przez Fundację Legalna Kultura, w którym udział wziął ten wspaniały aktor, będący jednocześnie liderem zespołu Dr Misio.

Kultura Na Widoku to instalacje – uliczne wirtualne biblioteki ustawione w centralnych punktach miast oraz w miejscach wydarzeń kulturalnych. W tym roku pojawiły się także citylighty na 600 przystankach aglomeracji miejskich w całej Polsce. Do dyspozycji użytkowników są tysiące plakatów w szkołach, bibliotekach i urzędach w niewielkich miejscowościach na terenie całej Polski. Można z nich pobrać 1100 utworów w cyfrowej wersji – filmów, muzyki, książek i gier. W tym roku proponujemy także wirtualne spacery po muzeach świata.
Projekt ma na celu budowanie świadomego uczestnictwa w kulturze i jest skierowany do wszystkich – nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno, żeby wyrobić w sobie nawyk sięgania po kulturę z legalnych źródeł.

Projekt do najbliższego piątku będzie dostępny w postaci cityligtów w Krakowie, Gdyni, Gdańsku, Sopocie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie oraz miastach Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Mieszkańcy Warszawy mogą korzystać z citylightów na przystankach do końca września.
Instalacje będą krążyć po miastach całej Polski do 9 października. Obecnie jedna z nich stoi w Sosnowcu, druga w Warszawie. Następnie pojawią się kolejno w Krakowie, Gdyni, Gdańsku i Wrocławiu.

20 000 plakatów Kultury Na Widoku w niewielkich miejscowościach będzie dostępnych do końca trwania projektu. Z zasobów tegorocznej Kultury Na Widoku można korzystać niezależnie od miejsca zamieszkania do 9 października za pośrednictwem strony www.kulturanawidoku.pl

Po pierwszym tygodniu trwania projektu największym powodzeniem cieszą się płyty „Życie po śmierci” O.S.T.R., „Clashes” Moniki Brodki oraz „Annoyance and disappointment” Dawida Podsiadło. Książki, po które najczęściej sięgają użytkownicy to „Geniusze fantastyki”, „Solaris” Stanisława Lema (słuchowisko) i „Dziewczyna z pociągu” Pauli Hawkins. Wśród preferowanych filmów znalazły się „Quo Vadis” w reż. Jerzego Kawalerowicza, „Ogniem i mieczem” w reż. Jerzego Hoffmana oraz „Pokój” w reż. Lenny’ego Abrahamsona. Miłośnicy gier sięgają najczęściej po „Joe danger”, „Knock knock” i „This war of mine”. Najchętniej odwiedzane muzea to Van Gogh Museum w Amsterdamie, a także Muzeum Zamkowe w Malborku i Kopalnia Soli „Wieliczka”.

Przypominamy także spoty zrealizowane z udziałem Danuty Stenki youtu.be/fPp0USF_RaE i Zbigniewa Wodeckiego youtu.be/MUC4Bof7g8s. Obejrzało je już ponad czterysta tysięcy osób. A to dopiero początek zainaugurowanej 2 września kampanii zapraszającej do korzystania z legalnych źródeł kultury.

Obserwuj nas w Google News
Obserwuj
Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl

Copyright © 2023 Niezależny portal warszawawpigulce.pl  ∗  Wydawca i właściciel: Capital Media S.C. ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa
Kontakt z redakcją: Kontakt@warszawawpigulce.pl