Most Grota-Roweckiego poszerzony o 10 metrów!

11082959_10200277151247499_437536701_n

Fot. Metrostav

Tuż po południu na stronie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy opublikowano informację, iż most Grota-Roweckiego został zmodernizowany. Do dotychczasowej konstrukcji zmontowano ostatni element  konstrukcji poszerzającej, co sprawiło, że most zyskał aż 10 metrów szerokości.

„Przeprawa wybudowana na przełomie lat 70. i 80., przechodzi obecnie gruntowny remont i została poszerzona o ok. 10 m, do 46 m. To oznacza, że na każdej nitce mostu będzie po pięć pasów ruchu – po dwa wewnętrzne dla przejazdów tranzytowych i po trzy zewnętrzne, oddzielone barierą, dla ruchu lokalnego. Dodatkowo na północnej stronie mostu zostanie wybudowana ścieżka rowerowa, natomiast na południowej chodnik dla pieszych. Tak wygląda już północna część przeprawy, po której samochody jeżdżą w obydwu kierunkach (prace budowlane trwają na południowej części trasy AK a ruch odbywa się północną nitką). Do konstrukcji „starego” mostu dospawano po 52 elementy z każdej strony obu nitek, a więc po 104 elementy na każdą z nich (czyli 208 elementów na całą przeprawę). Elementy ważą od 9 do 15 ton – łącznie zużyto ok. 3 450 ton stali.” – pisze Magdalena Łań z Urzędu Miasta.

„Przeprawa wybudowana na przełomie lat 70. i 80., przechodzi obecnie gruntowny remont i została poszerzona o ok. 10 m, do 46 m. To oznacza, że na każdej nitce mostu będzie po pięć pasów ruchu – po dwa wewnętrzne dla przejazdów tranzytowych i po trzy zewnętrzne, oddzielone barierą, dla ruchu lokalnego. Dodatkowo na północnej stronie mostu zostanie wybudowana ścieżka rowerowa, natomiast na południowej chodnik dla pieszych. Tak wygląda już północna część przeprawy, po której samochody jeżdżą w obydwu kierunkach (prace budowlane trwają na południowej części trasy AK a ruch odbywa się północną nitką). Do konstrukcji „starego” mostu dospawano po 52 elementy z każdej strony obu nitek, a więc po 104 elementy na każdą z nich (czyli 208 elementów na całą przeprawę). Elementy ważą od 9 do 15 ton – łącznie zużyto ok. 3 450 ton stali.” – informuje Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Fot. Metrostav
[gallery_bank type=”images” format=”masonry” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”none” animation_effect=”bounce” album_title=”false” album_id=”55″]

 

 

 

 


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.