Na budowie nowej stacji Warszawa Zachodnia pojawiła się wiecha

Na budowie nowej stacji Warszawa Zachodnia zawisła wiecha. To znak, że budowa osiągnęła swój najwyższy punkt nad poziomem terenu. Wiecha zawisła na czwartej kondygnacji nowoskonstruowanego budynku wielofunkcyjnego PKP PLK.

Instalowanie wiechy to tradycja budowlana z XIV wieku, polegająca na zawieszeniu przystrojonego kolorowymi wstążkami wieńca bądź piły i siekiery z drewna, które symbolizują pracę cieśli na górnej części budynku. Wiechę wywiesza się na znak zakończenia najwyższego etapu budowy. Na Warszawie Zachodniej wiechę ustawiono zaraz po wylaniu ostatniego stropu budynku.

Standardowo wywieszenie wiechy zwiastuje co najmniej półmetek budowy. Budowa nowej stacji Warszawa Zachodnia jest inwestycją o tak dużej skali, szczególnie w zakresie budownictwa podziemnego, że wiecha pojawiła się dużo wcześniej, do zrealizowania pozostaje jeszcze ponad 85% zakresu prac. Budowa stacji realizowana jest głównie pod ziemią – 26 metrów pod poziomem gruntu, czyli na głębokość ośmiopiętrowego budynku. Ściany konstrukcji wypełniło ponad 30 000 m3 betonu. Wykop pod konstrukcję nowego dworca podziemnego będzie miał 200 000 m3. Przykrycie hali peronowej będzie miało powierzchnię 35 000 m2, czyli 3,5 hektara. Ciężar prętów zbrojeniowych potrzebnych do budowy stacji wyniesie 14 000 ton.

Od rozpoczęcia prac budowlanych upłynęło na razie 7 miesięcy. W tej chwili trwa montaż filarów pod nowe zadaszenie stacji oraz prace na peronach: 6, 7 i 8. Na budowie pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i dostawców, 550 osób i 150 jednostek sprzętu. Kontraktowy termin zakończenia prac to 2023 rok.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c