Nie obsłużyła klientki bez maseczki. Ekspedientka zapłaci karę

Ekspedientka jednego ze sklepów nie chciała obsłużyć klientki, która odmówiła zasłonięcia ust i nosa. Jednak to właśnie pracownicę sklepu ukarano grzywną.

Fot. Shutterstock

W sklepach, w związku z epidemią koronawirusa, obowiązkowe jest zasłanianie nosa i ust. Tak właśnie postąpiła ekspedientka sklepu, do którego przyszła klienta bez maseczki. Zwróciła jej uwagę. Kiedy odmówiła, sprzedawczyni powiedziała, że jej nie obsłuży.

Sprawa została zgłoszona na policję, która uznała, że to ekspedientka powinna być ukarana, a nie klientka sklepu. Funkcjonariusze powołali się na 135 artykuł Kodeksu Wykroczeń, który mówi: „kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny”.

Co ciekawe, sąd również przychylił się do wniosku policji i nałożył karę w wysokości 100 złotych na pracownicę sklepu. Sytuacja jest jednak sprzeczna z zaleceniem jakie wydało Ministerstwo Zdrowia. Rzecznik resortu od czerwca podkreśla, że daje prawo obsłudze sklepu odmówić obsłużenia klienta, który nie ma zasłoniętego nosa i ust. Może również wezwać odpowiednie służby.

Ekspedientka złożyła apelacje od wyroku. Sprawą zajmie się teraz sąd drugiej instancji.


Uwaga! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiując treści i grafikę z naszej strony akceptujesz warunki umowy licencyjnej.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.
c