Nowe buspasy w Warszawie. Wiemy, gdzie powstaną pierwsze z nich

W stolicy jest już ponad 65 km wydzielonych pasów ruchu dla Warszawskiego Transportu Publicznego. Niedługo zostaną wytyczone kolejne.

Fot. ZTM

W poniedziałek ogłosiliśmy powstanie kolejnego buspasa. Już za tydzień zostanie on uruchomiony na Pradze-Północ, na ulicy Kijowskiej. Nie jest to jednak ostatni wydzielony pas dla autobusów jaki planujemy uruchomić w tym roku. Już teraz mogę zapowiedzieć, że buspas na pewno pojawi się na ul. Raszyńskiej. Wytyczenie kolejnych poprzedzą szczegółowe analizy, które pomogą nam podjąć ostateczne decyzje – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

65,975 km – dokładnie tyle mają wydzielone pasy dla warszawskiej komunikacji publicznej. W tej liczbie jest także 5,7 km torowisk tramwajowo-autobusowych. Najdłuższa taka trasa to ciąg ulic Radzymińska – al. „Solidarności” od ul. Krynoliny do gen. W. Andersa (klasyczny buspas do ul. Targowej, dalej torowisko tramwajowo-autobusowe). Ma on w sumie 7775 m. Najkrótszy ma z kolei zaledwie 95 m. Został wytyczony na ul. Targowej, na odcinku od ul. Zamoyskiego do Mackiewicza. Ponad połowa buspasów obowiązuje całodobowo przez cały tydzień. Pozostałe funkcjonują zazwyczaj w godzinach szczytu komunikacyjnego w dni robocze.

Każdorazowo wprowadzenie buspasa poprzedzają szczegółowe analizy, które pozwalają ocenić faktyczną skuteczność działania.  Wśród analizowanych czynników znajdują się m.in. natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego, okres funkcjonowania buspasa, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczba skrzyżowań oraz długość odcinków prostych (od skrzyżowania do skrzyżowania).

W tej chwili w stolicy funkcjonują 33 pasy dla komunikacji miejskiej. Już wkrótce jednak znaki drogowe wyznaczające pas dla autobusów staną również na ul. Raszyńskiej.

Copyright © 2016-2018 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.