Nowe latarnie, chodniki, pasy rowerowe. Wyremontują Miodową

Fot. R. Motyl / UM

Fot. R. Motyl / UM

Ulica Miodowa, naturalne przedłużenie Krakowskiego Przedmieścia do pl. Krasińskich, nie wygląda dziś najlepiej i nie pasuje już do tego rejonu Warszawy. Najwyższy czas na zmiany – za kilka dni rozpoczyna się remont.

Pod ziemią wodociąg
Najpierw wkroczą wodociągowcy – Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji wymieni magistralę wodociągową, prace rozpoczną się w nocy z niedzieli 31 maja na 1 czerwca. Ulica zostanie zwężona o jeden pas ruchu pomiędzy ul. Długą a Kapucyńską ale utrzymany będzie ruch w obydwu kierunkach.

Wyłączona z ruchu będzie południowa strona jezdni – połowa szerokości pasa dla samochodów i pas dla rowerów w kierunku Krakowskiego Przedmieścia. Zwężony do 1,5 m szerokości zostanie również chodnik po południowej stronie ulicy. Na zwężonym odcinku ruch będzie odbywał się po jednym pasie w każdą stronę; na czas prac budowlanych zawieszone zostanie funkcjonowanie pasa rowerowego w kierunku pl. Krasińskich. Utrzymany będzie wjazd w ul. L. Schillera oraz ul. Kapucyńską. Wprowadzony zostanie zakaz skrętu w lewo z pl. Krasińskich w ul. Długą (w kierunku ul. Freta). Objazd w tej relacji zostanie poprowadzony ulicami Senatorską i Podwale. Zmiany związane są z budową sieci wodociągowej i potrwają do 26 czerwca.

Nowe lampy i chodniki
Potem Miodową przejmą na cały lipiec drogowcy. Zarząd Dróg Miejskich wymieni 25 słupów oświetleniowych. Przestarzałe 6,5 metrowe wysięgniki z oprawami sodowymi typu OUS zastąpią eleganckie słupy typu pastorał warszawski, model z 1928 r. Sodowe źródła światła, które w pełni nie oddają barw kolorów zostaną zastąpione przez metalohalogenkowe oprawy typu Eger, które lepiej oddają kolorystykę otoczenia. Tym samym ujednolicimy barwę światła dostosowując ją do oświetlenia na Krakowskim Przedmieściu.

Chodniki wzdłuż ul. Miodowej zamienią się w elegancki trotuar – z betonowych bezfazowych płyt 50×50 cm, pasami z rowkowanych płyt dla niewidomych. Przy przystankach autobusowych pojawią się płyty wyróżniające krawędź chodnika – rząd szarych płyt betonowych i rząd żółtych z wypustkami. Miejsca postojowe i wjazdy bramowe zostaną wykonane z granitowej kostki kamiennej a szczeliny wypełni szara spoina na bazie żywicy.

I do tego oczywiście nowa nawierzchnia i oznakowanie – powrócą pasy rowerowe a przejście dla pieszych przy ul. Kapitulnej zostanie przesunięte nieco na północ. Nowa będzie także sygnalizacja świetlna pracująca w systemie akomodacyjnym – z podświetlanymi przyciskami dla pieszych oznaczonymi alfabetem Braille’a i informacją akustyczną. ZDM po raz pierwszy zastosuje nowe rozwiązanie estetyczne – skrzynki ze sterownikami znajdą się pod chodnikiem, w specjalnych studzienkach.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem www.infoulice.um.warszawa.pl, www.facebook.com/infoulice. Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS oraz newsletter o utrudnieniach w ruchu w Warszawie. Natomiast szczegółowe informacje na temat zmian w komunikacji miejskiej znajdują się na stronie www.ztm.waw.pl.

Copyright © 2016-2019 warszawawpigulce.pl  ∗  Polityka prywatności  ∗  Powered by BLUEICE Warszawę w Pigułce obsługuje Biuro Rachunkowe MP-Consulting i Partnerzy s.c.