Nowe stacje metra i Pawilon Centralny zamiast „patelni”!
W tym roku do metra dołączą dwa odcinki drugiej linii. To jednak nie będą jedyne zmiany.

Fot. warszawa.wikia.com
W tym roku do użytku zostaną oddane dwa opóźnione odcinki metra. Najprawdopodobniej najpierw zaczną kursować pociągi z Targówka na Bemowo, a dopiero później z Bemowa na Targówek. Aneksy na wykonanie podpisano ze względu na pandemię. Kontrakty zostały przedłużone do lipca w przypadku projektu na Bemowie i do sierpnia w przypadku robót na Bródnie.
Jak informuje stołeczna „Wyborcza”, ratusz planuje połączenie metra z Dworcem Centralnym. Gazeta zapytała rzeczniczkę ratusza, jak idą postępy w tym zakresie. Przypomniano, że łącznik był zapowiadany w kampanii prezydenckiej Rafała Trzaskowskiego. „Kolejarze mieli zaprojektować tylko swój fragment przejścia podziemnego. Sprawa wymagała bardzo szczegółowego rozpoznania po stronie miejskiej, ponieważ dowiązanie łącznika do projektu PKP PLK wymaga w każdym rozsądnym wariancie znaczącej przebudowy stacji metra Centrum” – odpowiedziała Monika Beuth-Lutyk. Dodała, że to, co już udało się zrobić w ostatnich miesiącach to wypracowanie lokalizacji łącznika od strony Dworca Śródmieście pod tunelem linii średnicowej dla pociągów dalekobieżnych na granicy terenu kolejowego i miejskiego.
Zamiast „patelni” ma powstać „pawilon centralny” na który zostanie ogłoszony konkurs. Wcześniej jednak należy sprawdzić czy możliwe jest stworzenie miejskiego placu pod obecną „patelnią”. Mieściłby się tam kompleks przejść i łączników. Na poziomie -2 prowadziłyby wyjścia z obu peronów, wyżej przejścia podziemne pod Al. Jerozolimskimi i Marszałkowską, a także łącznika z Dworcem Śródmieście i na powierzchnię. Z każdego miejsca komunikacyjnego do Pawilonu Centralnego miałoby być blisko i właśnie taki jest zamysł.
Redaktor naczelny portalu. Absolwent Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.